חדשות בארץ

יותר מ-600 חדשים ביממה: מספר החולים עלה ל-4,247, מהם 74 במצב קשה

מספר החולים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-4,247 – עלייה של 628 חולים (17%) ב-24 שעות האחרונות. 74 מהחולים במצב קשה, מהם 59 מונשמים. במשטרה מסרו כי עד אחר הצהריים חילקו השוטרים 653 קנסות על הפרת הנחיות משרד הבריאות, ו-539 קנסות על יציאה מהבית בניגוד לתקנות החירום

לקיחת בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון, היום (צילום: פלאש 90)לקיחת בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון, היום (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי מספר החולים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-4,247 – עלייה של 628 חולים (17%) ב-24 שעות האחרונות. 74 מהחולים במצב קשה, מהם 59 מונשמים. 82 במצב בינוני ו-132 שהחלימו לחלוטין. מתוך 3,944 החולים במצב קל, רק 344 מאושפזים בבתי חולים.

בגדה המערבית עלה מניין החולים בקורונה ב-2 בלבד וכעת הוא עומד על 97. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני, המקרים החדשים הם מהעיירה קטנא ומאזור חברון. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר כי מתקיימים מגעים עם נציגי ממשלות בעולם על מנת לקבל סיוע וציוד רפואי. מערכת הבריאות הפלסטינית מסוגלת כיום לבצע רק 412 בדיקות לאיתור הנגיף, אך צפוי שהודות לסיוע חיצוני המספר יעלה ל-1,000. בממשלה הפלסטינית מסרו כי הם נערכים למשבר הכלכלי שיבוא בשל הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף, והבטיחו להעניק משען כלכלי למשפחות שיאבדו את מקור פרנסתן.

מחסום משטרתי בכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מחסום משטרתי בכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 

הערב הודיע ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, כי העירייה ערוכה לסגר מלא על התושבים, אם הממשלה תכריז על צעד כזה. "הכנו שבעה תיכונים להלנת חיילים במידה והצבא יתגבר את כוחות השיטור והפיקוח העירוני", כתב חולדאי בעמוד הפייסבוק שלו. בעיריית פתח תקווה מסרו כי יאכפו בחומרה את תקנות החירום הממשלתיות למאבק במחלה באמצעות מתן קנסות עירוניים, במקביל לאכיפת המשטרה. עוד נמסר כי העירייה חילקה בשבוע שעבר דוחות לבית עסק ובתי כנסת שהפרו את איסור ההתקהלות, וכי הרשות מבצעת אכיפה באמצעות כריזה מרחפן.

עד אחר הצהריים חילקה המשטרה 653 קנסות על הפרת הנחיות משרד הבריאות, ו-539 קנסות על יציאה מהבית בניגוד לתקנות החירום. דו"ח אחד חולק על תפילה מחוץ לבית שלא במקום פתוח, 67 דו"חות חולקו על שהייה במקום אסור ו-31 דו"חות חולקו על הפעלת עסק בניגוד לתקנות. תשעה דו"חות חולקו על סירוב להוראה לפזר התקהלות.

עד כה נפתחו 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף, נפתחו 40 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. "נדגיש כי פעילות האכיפה המשטרתית מתבצעת בכל רחבי הארץ, רובה במתכונת של פעילות יזומה וחלקה בעקבות דיווחים המתקבלים במשטרה, זאת בכל המגזרים והאוכלוסיות ובפרט במוקדים בהם מתקיימות הפרות של ההנחיות", אמרו במשטרה.

תגיות:משרד הבריאותתל אביבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה