חדשות בארץ

הפיצול בקוקפיט: גנץ נשאר עם "כחול לבן", הנדל והאוזר הצטרפו אליו עצמאית

ברשימת חוסן לישראל יעמדו גנץ וגבי אשכנזי, ולפיד ויעלון יחברו לסיעה המאוחדת "יש עתיד-תל"ם". לפיד מסתמן כיו"ר האופוזיציה הבא, ואילו בראשות הסיעה יעמוד שותפו לדרך, ח"כ עופר שלח. בד בבד, במפלגת העבודה שוקלים גם לחבור לממשלה עם נתניהו ולהפר את הבטחת הבחירות שלהם, ובעקבות כך קיימה היום חברת המפלגה מירב מיכאלי כנס חירום באפליקציית זום, שנועד להפעיל לחץ על פרץ שיעצור את המגעים

הנדל והאוזר בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)הנדל והאוזר בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הוועדה המסדרת אישרה היום (ראשון) את פיצול  סיעות יש עתיד ותל"ם ממפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ. על פי המתווה שהוסכם, השם "כחול לבן" יישמר לגנץ; פנינה תמנו-שטה מיש עתיד תעבור לחוסן ישראל; יועז הנדל וצבי האוזר התפצלו מתל"ם לטובת סיעה עצמאית בשם "דרך ארץ" שתפעל בתוך סיעתו של גנץ; ורדיר כמאל מריח מחוסן לישראל תעבור ליש עתיד לאחר שהודיעה כי תתקשה להצטרף לקואליציה תחת בנימין נתניהו. המהלך בא בעקבות החלטתו של גנץ להתמנות ליו"ר הכנסת כחלק מעסקה עם הליכוד לצורך חבירה לממשלת אחדות בראשות נתניהו, בצעד שהוביל לפירוק מיידי של כחול לבן מצד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תל"ם משה יעלון.

גנץ, בתחילת החודש צילום: תומר נויברג, פלאש 90)[גנץ, בתחילת החודש צילום: תומר נויברג, פלאש 90)[

ברשימת חוסן לישראל יעמדו גנץ וגבי אשכנזי, ולפיד ויעלון יחברו לסיעה המאוחדת "יש עתיד-תל"ם". לפיד, שעמד בסירובו שלא להיכנס לממשלת נתניהו, מסתמן כיו"ר האופוזיציה הבא, ואילו בראשות הסיעה יעמוד שותפו לדרך, ח"כ עופר שלח. מטעמו של לפיד נמסר לאחר אישור המהלך כי "יש עתיד-תל"ם ממשיכה היום את הדרך למענה התייצבה לפוליטיקה. נייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל, ונאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת".

בד בבד, לאור הצטרפות גנץ, במפלגת העבודה שוקלים גם לחבור לממשלה עם נתניהו ולהפר את הבטחת הבחירות שלהם, שהתאפיינה בסיסמה "מאמינים לעמיר". יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, סירב בראיונותיו לתקשורת לפסול אפשרות של הצטרפות לממשלת נתניהו, אם תקדם סדר יום חברתי משמעותי. הערכות הן כי אם פרץ יעשה זאת, גם ח"כ איציק שמולי יתמוך בצעד. על רקע זה קיימה היום חברת המפלגה מירב מיכאלי כנס חירום באפליקציית זום באינטרנט, שנועד להפעיל לחץ על פרץ שיעצור את המגעים. בכנס השתתפו שרים וחכי"ם לשעבר מטעם המפלגה וכן עשרות פעילים.

לפיד ויעלון בישיבת הסיעה, בדצמבר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)לפיד ויעלון בישיבת הסיעה, בדצמבר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אסור שמפלגת העבודה תצטרף גם היא לממשלת הנאשם מבלפור", אמרה מיכאלי. "אין ויכוח שהשעה היא שעת חירום. בכנות, אם הייתי חושבת שכניסה לממשלה משמעותה להיות עם הידיים על ההגה, אדרבא. אבל למדנו ששותפות בממשלת ימין קיצוני בראשות נתניהו זה לשבת בחלק האחורי ביותר של האוטובוס. עמיר פרץ הוריד את השפם כדי להבהיר שלא נצטרף לממשלה של נתניהו. אסור לנו לתת יד להרס מדינת ישראל הדמוקרטית".

ח"כ לשעבר עמר בר לב אמר: "הבטחנו לבוחרים שלא נשב עם ביבי. הבטחנו שגם אם תהיה ממשלת אחדות בראשות נתניהו לא נשב בה ונחכה לתקופה שגנץ יחליף אותו. אני קורא לעמיר (פרץ), תעשה את מה שהבטחת, אל תשב בממשלה שבה נתניהו הוא ראש הממשלה".

שרת החינוך לשעבר מטעם המפלגה, יולי תמיר, הביעה ביקורת על חבירה לממשלה שבה מכהן יעקב ליצמן כמחזיק תיק הבריאות. "אי אפשר להצטרף לממשלה בשל משבר הקורונה ולתת לאדם ששנים לא מאפשר למערכת הבריאות לצמוח  להמשיך ולשמש כשר הבריאות. זאת לא ממשלת אחדות אלא ממשלת נתניהו שגנץ הצטרף אליה. מבחינתי השותפות הזאת לא רק נולדה בחטא, יש מעט מאוד סיכוי שהיא תביא לאלטרנטיבה".

על פי הסיכומים שהושגו עד כה בין הליכוד לכחול לבן, גוש הימין יחזיק בממשלה הבאה בתיקי האוצר, ביטחון הפנים, הבריאות והחינוך, בעוד כחול לבן על 15 חבריה תשלוט על משרדי הביטחון, החוץ והמשפטים. בנוסף, יו"ר הכנסת צפוי להיות מהליכוד, אך לגנץ תינתן זכות וטו על חזרתו לתפקיד של יולי אדלשטיין, שהפר צו בית משפט.

תגיות:יאיר לפידבני גנץחוסן לישראלכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה