חדשות יהדות

בהוראת הרב קנייבסקי: תפילה רק ביחידות, לדווח למשטרה על מפירי התקנות

בפסק שפרסם ביתו של מנהיג הציבור החרדי נכתב כי עד לשוך מגפת הקורונה בישראל, אין לקיים תפילות במניין - אף אם הן נעשות באוויר הפתוח, ובמקום זאת יש לקיימן ביחידות בלבד. עוד פסק הרב כי יש לענות בטלפון בשבת למי שמחכה לתשובות על בדיקת קורונה. ויש למחות בחריפות בפני כל מי שלא שומר בקפדנות על הוראות הרופאים

הרב קנייבסקי, היוםהרב קנייבסקי, היום
אא

מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הורה היום (ראשון) על הפסקת מנייני התפילה בשטח פתוח, שייערכו עד להודעה חדשה ביחידות. זאת, ברקע נתונים שפרסם משרד הבריאות בסוף השבוע, מהם עולה כי הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ מובילים בראש טבלת רמות התחלואה מנגיף הקורונה בישראל. לפי מכתב שהפיץ בית הרב, המציג שורת שאלות שהופנו אליו מרבני קהילות בירושלים ובני ברק, תפילה במניין מהווה "פיקוח נפש", וכי מי שאינו מציית להנחיות משרד הבריאות מוגדר כ"רודף". 

עוד פסק הרב כי מוטל על כל עד להפרת ההנחיות לדווח על כך למשטרה; יש לענות בטלפון בשבת למי שמחכה לתשובות על בדיקת קורונה; ויש למחות בחריפות בפני כל מי שלא שומר בקפדנות על הוראות הרופאים.

 

השו"ת שהוגש לרב קנייבסקי: 

  1. שאלה: אדם שלפי הוראות הרופאים חייב להיכנס לבידוד כדי שלא ידביק אחרים אם חלה, והוא עצמו חש בטוב ואינו חש שום כאב או חולי, האם יכול לצאת מביתו, או שמצווה עליו להקשיב לרופאים למרות שמרגיש טוב? תשובה: "לשמוע לרופאים"
  2. שאלה: אדם שטוען שהוא בוטח בה' שלא יחלה, ועל כן מזלזל בהנחיות הרפואה (בשמירת מרחק זה מזה, וביציאה מהבית שלא לצורך דחוף וכדו') האם אפשר להגדירו כ"רודף" כי עלול להביא אנשים אחרים לידי סכנה? תשובה: "כרודף".
  3. שאלה: ואם ח"ו זלזל בהוראות וגרם למישהו למות, האם נחשב מזיד או שוגג? תשובה: "קרוב למזיד".
  4. שאלה: אם יודע על אדם שחייב להיות בבידוד שיוצא החוצה ומסכן אנשים, מותר לגעור בו בקול ובחריפות, אף שאולי יתבזה מכך? תשובה: "מותר".
  5. שאלה: האם מותר למסור את שמו של אדם שמזלזל בהוראות הרופאים ומסכן את האחרים, לרשויות החוק? וכן האם מותר למסור מידע על בתי כנסת ומוסדות שלא נשמעים להוראות הרפואה, גם אם יביא לקנס כספי גבוה או אפילו מאסר? תשובה: "מותר" 
  6. שאלה: האם יש להשאיר טלפון פתוח בשבת למקרה שהרופאים יצטרכו להשיגו ויוכל לענות בשל חשש פיקוח נפש? תשובה: "מותר" 
תגיות:מנייןהרב חיים קנייבסקיתפילהבידוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה