חדשות בארץ

נתניהו תמך וגנץ נבחר ליו"ר הכנסת: "הדמוקרטיה הישראלית ניצחה"

בנאומו הראשון כיו"ר הכנסת הקבוע הכריז גנץ כי "הדמוקרטיה הישראלית ניצחה, והכנסת יוצאת שוב לדרכה. זה לא יום שמח עבורי, אך הוא חשוב". ראשי כחול לבן שנטשו את גנץ לטובת הישארות באופוזיציה – ח"כ יאיר לפיד ומשה יעלון, ימסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:30

גנץ בכנסת, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בכנסת, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ נבחר הערב (חמישי) ליו"ר הכנסת, וצפוי לחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם חברי בלוק הימין. גנץ, שמגיע למו"מ עם הליכוד עם 15 חברי סיעתו, נבחר ברוב של 74 חברי כנסת, בהם נתניהו, אורלי לוי-אבקסיס, ושני חברי סיעת תל"ם שפרשה מכחול לבן – יועז הנדל וצביקה האוזר. בנאומו הראשון כיו"ר הכנסת הקבוע הכריז גנץ כי "הדמוקרטיה הישראלית ניצחה, והכנסת יוצאת שוב לדרכה. זה לא יום שמח עבורי, אך הוא חשוב". נוסף לתל"ם, גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד נטשה את כחול לבן. לפיד ומשה יעלון דורשים לשמור לעצמם את השם "כחול לבן" מאחר שהם הסיעה הגדולה.

בנאומו התייחס גנץ למצב הפוליטי בצל משבר הקורונה, המהווה, לטענתו, "ימים לא רגילים, והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית, ורק כדי למצות את האפשרות הזאת החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירת יו"ר הכנסת. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך".

"זה אינו זמן למחלוקות ולפילוגים", הוסיף גנץ, שנמנע עד כה מלחבור לממשלה תחת נתניהו, "יש להם מקום, אבל גם לביחד צריך לעשות מקום. זה הזמן למנהיגות אחראית ממלכתית ופטריוטית. זה קשה, מרגיז, מקומם אבל נדרש. אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים ומצפים מאתנו להמשיך במאבק בקורונה. בצדק רב לא פחות הם דורשים מאתנו לשמור על דמוקרטיה ואחדות וממלכתיות בעם, וכך אעשה".

נתניהו במסיבת העיתונאים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו במסיבת העיתונאים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד אמר גנץ כי "בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה, נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט והפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו. כל אחד מאתנו יצטרך לבחור לא על מה הוא מתעקש, אלא על מה הוא גם מוכן לוותר".

על פי המתווה המתגבש בין גנץ לאנשיו של נתניהו, יו"ר חוסן לישראל ימונה לשר החוץ וייכנס לתפקיד ראש הממשלה בעוד שנה וחצי. עוד סוכם כי ח"כ גבי אשכנזי יתמנה לשר הביטחון, ותיק המשפטים יילקח מידי הליכוד ויועבר לח"כ חילי טרופר ממפלגתו של גנץ. בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, ימסרו ראשי כחול לבן שנטשו את גנץ לטובת הישארות באופוזיציה – ח"כ יאיר לפיד ומשה יעלון, הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:30 בבית סוקולוב.

במשא ומתן סוכם בנוסף על שמירת הסטטוס-קוו בנוגע למערכת המשפט, כמו גם בנושאי דת-מדינה. תיק ביטחון הפנים, שאותו הבטיח נתניהו למירי רגב, צפוי להישאר בידי הליכוד, ויעקב ליצמן מיהדות התורה ימשיך להחזיק בתיק הבריאות. גורלם של שאר התיקים טרם התברר בשיחות. במסגרת ההסכמות, גנץ צפוי להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שיחזיר אותו לנתניהו.

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה