חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה עלה ל- 8, מספר הנדבקים הגיע ל- 2,666

על פי נתוני משרד הבריאות, מצבם של 38 מהחולים מוגדר קשה, 68 במצב בינוני, ו- 2,483 במצב קל. מבית החולים וולפסון נמסר על פטירתה של חולה בת 91, שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 15:15)

משרד הבריאות מסר בצהריים (חמישי), כי מניין הקורבנות של נגיף הקורונה בישראל עלה ל- 8. נכון לשעה 13:30, מספר הנדבקים המאומתים עומד על 2,666, לאחר שבשעות הבוקר דווח על 2,495 חולים. מצבם של 39 מהחולים מוגדר קשה, מתוכם 32 מונשמים. 68 נמצאים במצב בינוני, ומצבם של 2,483 מוגדר קל. 68 חולים הבריאו באופן מלא.

מבית החולים וולפסון בחולון נמסר על פטירתה של חולה בת 91, שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים: "צוות המחלקה נלחם על חייה בכל אמצעי במשך ימים ולילות ארוכים, במסירות ובדבקות רבה".

"אנו משתתפים בצערם של בני המשפחה, אשר נמסרה להם הודעה בנושא", נאמר בהמשך ההודעה. "בשעה זו צוות העובדים הסוציאליים המסור שלנו משוחח עם בני המשפחה, ומעניק להם מעטפת של סיוע רגשי".

חולה נוספת, בת 89, נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מבית החולים נמסר, כי היא סבלה ממחלות רקע, ואושפזה לפני כשבועיים במתחם המחלות המתפרצות. בשבוע שעבר חלה הידרדרות במצבה, שהפך לאנוש, והיא הועברה למתחם לטיפול נמרץ נשימתי הייעודי לחולי קורונה. קורבן נוסף של הנגיף, בן 83 עם מחלות רקע, נפטר בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לאחר אשפוז של 10 ימים, במהלכו היה מורדם ומונשם במצב קשה. הבוקר חלה הידרדרות נוספת במצבו, ולאחר החייאה ממושכת נקבע מותו.

בבית החולים וולפסון מאושפזים 13 חולי קורונה נוספים, ביניהם 5 מונשמים ומורדמים במצב קשה, 3 במצב בינוני ו- 5 במצב קל. מצבו של אחד החולים הקשים, כבן 74, מוגדר אנוש. שני חולים נוספים נמצאים במצב קשה מאוד אך יציב – ביניהם גבר בן 45, שאינו סובל ממחלות רקע ואינו מעשן. אתמול נמסר מבית החולים כי חלה הידרדרות במצבו, וכי הוא חובר למכונת 'אקמו', המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני, במטרה לייצבו.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, העריך הבוקר כי בתוך שבוע יהיו בישראל כ- 200 חולים קשים כתוצאה מנגיף הקורונה. "אנחנו מכוונים את ההיערכות והאסטרטגיה ליכולת לטפל בחולים הקשים", אמר בישיבת ועדת הקורונה של הכנסת. הוא הביע חשש מפני החרפה בהתפשטות הנגיף: "הסיבה, שאנחנו רוצים לקחת את הצעדים הקשים עכשיו, היא כדי שיהיה לנו יותר חופש אחרי חג הפסח, לשחרר מעט את הכלכלה. אנחנו מאוד פוחדים מפסח והרמדאן. אנשים יוצאים מהבית ומתקהלים, זה מאוד מסוכן. אנחנו רואים עכשיו את ההשלכות של פורים. השבועיים הקרובים קריטיים מאוד להצלחה שלנו להתמודדות עם התחלואה".

במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על מוכנותו והתנהלותו של משרד הבריאות, בין היתר בכל הקשור למספר מכונות ההנשמה הזמינות בישראל. בתגובה לביקורת, אמר בר סימן טוב כי במלאי ישנן למעלה מ- 1,500 מכונות הנשמה שמישות וזמינות: "יש עוד 70 מכונות הנשמה במגזר הפרטי, שנשתמש גם בהם. יש עוד 900-800 מכונות מהצבא, שאני מקווה שיהיו זמינות". הוא ציין, כי משרדו החל לפני מספר שבועות במאמצים לרכישת מכונות הנשמה מחו"ל, ובמקביל עובדים על ייצור מקומי שאמור לספק מאות מכונות נוספות: "סך הכל, יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2,864 מכונות". הוא הוסיף, כי משרדו פועל להשיג אלפי מכונות נוספות, אולם לדבריו "אנחנו לא יודעים להגיד תוך כמה זמן זה יגיע".

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים וולפסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה