חדשות בארץ

גנץ ונתניהו סיכמו לחדש את המשא ומתן לאחדות

על רקע ההחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה, ובעקבות קריאתו של הנשיא ראובן ריבלין, הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, את צוותי המשא ומתן לחזור לשולחן הדיונים בכדי לבחון את האפשרות להקמת ממשלת חירום לאומית

נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, שוחחו אמש (רביעי), וסיכמו לחדש היום את המשא ומתן להקמת ממשלה משותפת. בהודעה מטעם הליכוד וכחול לבן, נמסר כי "על רקע ההחמרה במגפת הקורונה וקריאתו של נשיא המדינה, השניים הנחו את צוותי המשא ומתן לחזור לשולחן הדיונים בכדי לבחון אפשרות של הקמת ממשלת חירום לאומית".

בכחול לבן הבהירו, עם זאת, כי ימשיכו במהלך לבחירתו של מאיר כהן ליו"ר הכנסת, במקומו של יולי אדלשטיין. בעקבות התפטרותו של אדלשטיין, החליט הלילה בג"ץ כי ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ, ימונה ליו"ר כנסת זמני, לצדו של היו"ר המתפטר, וזאת על מנת שניתן יהיה לכנס את המליאה ולבחור יו"ר חדש לכנסת. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, הודיע כי הוועדה המסדרת תתכנס בשעה 11:30 לאשר את כינוס המליאה להמשך היום, כדי לבחור יו"ר כנסת קבוע.

הנשיא ראובן ריבלין מסר אמש הצהרה לציבור, על רקע משבר הקורונה, במסגרתה התייחס למשבר הפוליטי. הוא מתח ביקורת על התפטרותו של אדלשטיין וסירובו למלא אחר פסיקת בג"ץ, שהורה לו לכנס את מליאת הכנסת על מנת לבחור יו"ר חדש: "הציות, ההישמעות להוראות, אינם חובתם הבלעדית של אזרחי ישראל. בימים הרי גורל אלו, הם בראש ובראשונה, חובתם העילאית של נבחרי הציבור, של מנהיגיו, של רבניו ומורי דרכו, מכל המגזרים".

"אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות, השופטת והמחוקקת", המשיך ריבלין. "ועם זאת, למרות השסע העמוק בין המחנות, ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט, וכי לא יעלה על דעתו של איש שלא לקיימם. וזאת גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו".

ריבלין הוסיף ופנה לנתניהו ולגנץ: "מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת, הנהגה אחראית, לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר. שימו לנגד עיניכם את המגפה הנוראית המכה בנו, הגובה מאיתנו קורבנות יקרים, ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדותם הכלכלית".

"אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם. על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האדומים של האחר ולהתגמש מולם בהבנה שאין לנו, פשוט אין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל. אם לא עכשיו – אימתי?", סיכם הנשיא את דבריו.

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה