חדשות בריאות

למרות הקורונה: בריטניה לא תשרוף גופות יהודים שנפטרו מהנגיף

בעקבות חוות דעת הלכתית שהוציא רבה של זק"א, הרב יעקב רוז'ה, תוקנה הצעת חוק ממשלתית שהוגשה לפרלמנט הבריטי, המסמיכה את הרשויות לשרוף את גופותיהם של קורבנות נגיף הקורונה

  • א' ניסן התש"פ
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ממשלת בריטניה חזרה בה מההחלטה לשרוף את גופותיהם של נפטרים מנגיף הקורונה, וזאת בעקבות התנגדות עזה למהלך מצדם של יהודים ומוסלמים במדינה.

בעקבות העלייה הדרמטית במספרי הנפטרים בממלכה המאוחדת כתוצאה מנגיף הקורונה, הניחה הממשלה הבריטית בפני הפרלמנט החלטה המסמיכה את הרשויות לשרוף את גופותיהם של הקורבנות, וזאת כדי לחסוך במקומות קבורה. הקהילות היהודית והמוסלמית במדינה התנגדו בתוקף להצעה.

בית הדין הגדול בלונדון פנה אל יו"ר ועד רבני זק"א, הרב יעקב רוז'ה, בבקשה לקבל חוות דעת הלכתית, לפיה שריפת גופות נוגדת את ההלכה היהודית ומהווה פגיעה חמורה באמונה היהודית.

הרב רוז'ה, המשמש גם כחבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר 'ועד כבוד המת' ברבנות הראשית, הוציא מכתב מנומק על האיסור החמור בשריפת גופות וחילולן, ועל החשיבות בהבאתן לקבורה על פי כללי ההלכה היהודית. הרב אף צירף פסק דין בנידון של הרבנות הראשית לישראל משנת 2007.

מצוידים בפסק הדין של הרבנות ובחוות הדעת ההלכתית של הרב רוז'ה, פנו רבני וראשי הקהילות היהודיות בבריטניה לשרים וחברי פרלמנט, בבקשה לשנות את הצעת החוק. הודות למאמצים, להצעת החוק התווסף סעיף, לפיו כל משפחה תוכל למנוע את שריפת גופתו של יקירה, מטעמי דת או מצפון.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, אמר: "המצב בעולם קטסטרופלי. מאות מתים בכל יום כתוצאה מהנגיף, ולצערי בין הנפטרים גם יהודים. אנחנו מקבלים עשרות פניות מקהילות יהודיות ברחבי העולם, לבקשות עזרה מול הרשויות במניעת שריפת הגופות. נעשה כל מאמץ בכדי לשמור על כבוד המת, כפי שאנחנו נלחמים תמיד. אנחנו מתפללים כל יום, ומקווים שהמגפה תיעצר ושנוכל לטפל רק באירועים משמחים".

תגיות:בריטניהזק"אנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה