חדשות בארץ

הכנסת אישרה: יו"ר מרצ נבחר לראשות ועדת החינוך

גוש תומכי גנץ אישר את הקמת ועדת החינוך, שאמורה לטפל במשבר מערכת החינוך בעקבות הנחיות משרד הבריאות. יו"ר הוועדה החדש, ניצן הורוביץ: "מהיום יש פיקוח ציבורי על משרד החינוך. זה הצעד הראשון של הכנסת החדשה"

הורוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הורוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הקמתה של ועדת החינוך. על פי ההסכמות שהושגו בגוש המרכז-שמאל, בראש הוועדה יעמוד יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ. הקמתה התאפשרה הודות להקמת הוועדה המסדרת האמונה על שאר הוועדות, שאושרה אמש ברוב של 61 תומכים שכללו את חברי כחול לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ, שהצביעו גם על הקמת ועדת הכספים, ועדת החוץ והביטחון והוועדה לטיפול בנגי הקורונה. בדומה לשאר הוועדות שהוקמו, גם ועדת החינוך צפויה להתחיל את פעילותה באופן מיידי.

הוועדה אמורה לטפל בהיערכות מערכת החינוך בצל משבר נגיף הקורונה, שהביא להשבתת הלימודים. בוועדה מסרו כי אחד הנושאים הראשונים שיעלו לדיון הוא סוגיית הפסקת הלמידה המקוונת, מענה לתלמידי החינוך המיוחד, החינוך הערבי, פעילות המוסדות להשכלה גבוהה ועוד.  

למידה מרחוק בצל הקורונה (צילום: פלאש 90)למידה מרחוק בצל הקורונה (צילום: פלאש 90)

יו"ר הוועדה החדש, ח"כ הורוביץ, מסר: "החשיבות והדחיפות של  ועדת החינוך עלתה באופן דרמטי בעקבות משבר הקורונה. עד עכשיו, במשך יותר משנה, פעלה הממשלה בלי שום פיקוח פרלמנטרי. מהיום יש פיקוח ציבורי על משרד החינוך. זה הצעד הראשון של הכנסת החדשה". הורוביץ הוסיף כי "אנחנו לא מתכוונים לבזבז זמן. נתחיל בפעילות כבר השבוע כדי לדאוג ששני מיליון התלמידים, הוריהם, ורבבות המורים ועובדי המערכת יקבלו מענה אחראי וראוי לכל הסוגיות והבעיות שנוצרו במשבר הנוכחי". עוד מסר כי הוועדה תפקח על פעולות הממשלה, תדרוש תשובות ל"שאלות הקשות" ותקדם פתרונות שיקלו ככל האפשר על הציבור בעת השבתת מערכת החינוך.

הערב קרא הקבינט הציבורי לחינוך לראש הממשלה בנימין נתניהו למצוא פתרון שיאפשר את המשך הלמידה של תלמידי ישראל בצל משבר הקורונה. "ראש הממשלה, כמבוגר האחראי, חייב להיכנס לתמונה ולעצור את הטירוף הזה לאלתר", אמרו בארגון. "עד שהופסקה הלמידה מרחוק הייתה פואמה פדגוגית ופריצת דרך מדהימה של הקשר בין המורה לתלמיד ויצירת מערכות עבודה מתקדמות של מערכת החינוך וצריך להמשיך קדימה. ראש הממשלה חייב לנקוט עמדה", נכתב.

תגיות:ניצן הורוביץועדת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה