חדשות בארץ

בשל עימות חריף בממשלה: עיכוב בפרסום תקנות החירום החדשות

בלשכת נתניהו מסרו כי נושא המשלוחים ממסעדות היה במחלוקת בין משרדי הממשלה, אולם ראש הממשלה הכריע כי יתאפשרו משלוחים ממסעדות בהתאם להוראות משרד הבריאות. עם זאת, לא יתאפשר איסוף עצמי. מנגד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביע את התנגדותו למהלך להשבתת התחבורה הציבורית, שהתקבל, לדבריו, בלי להתייעץ עם משרד התחבורה שיסביר את ההשלכות ואת החלופות האפשריות

המשטרה סוגרת את שוק מחנה יהודה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)המשטרה סוגרת את שוק מחנה יהודה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעוד מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על סגר כללי, כמה שרים בממשלה מתנגדים להחרפת מגבלות התנועה על האזרחים, וטוענים כי די בהנחיות שפורסמו אמש (שלישי). בשל המחלוקת, פרסום התקנות החדשות, שטעונות אישור הממשלה שתקיים הצבעה טלפונית, נדחו לפי שעה.

בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)

בין ההגבלות החדשות שדורש מנכ"ל משרד הבריאות, מניעת משלוחי מזון ממסעדות והשבתה מוחלטת של התחבורה הציבורית. במועצה לביטחון לאומי הודיעו כי הם מתנגדים להפסקת המשלוחים. בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי יתאפשרו משלוחים ממסעדות בהתאם להוראות משרד הבריאות, אך לא יתאפשר איסוף עצמי. "‏משרדי הממשלה והיועצים המשפטיים ממשיכים לעבוד על נוסח החלטת הממשלה. טרם נקבעה שעה לישיבת הממשלה", נמסר עוד.

מנגד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביע את התנגדותו למהלך להשבתת התחבורה הציבורית, שהתקבל, לדבריו, בלי להתייעץ עם משרד התחבורה שיסביר את ההשלכות ואת החלופות האפשריות. לפי דיווח ב-ynet, נתניהו שאל את המל"ל מדוע לא דיברו עם משרד התחבורה והורה לערב את המשרד בישיבות. בישיבה שנפתחה הבוקר משתתפים הצוותים המקצועיים של משרד התחבורה עם הגורמים הרלוונטיים בממשלה, ובהמשך צפויה שיחת סיכום של סמוטריץ' עם ראש הממשלה לפני הישיבה המורחבת מאוחר יותר, בה אמורים לאשר את התקנות החדשות. לדברי שרים, אין עדיין נוסח סופי ואין אישור של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לפי טיוטה של תקנות החירום החדשות, היציאה מהבתים תוגבל החל ממחר לרכישת מזון או ציוד ברשתות הפארם, או להתאווררות במרחק של 100 מטר מכתובת המגורים. בנוסף, חנויות ייסגרו, התחבורה הציבורית תופסק כליל, והנסיעה ברכב פרטי תותר לאנשים מאותו בית מגורים בלבד. תוקף התקנות הוא לשבוע בלבד, וכל המפר אותן ייקנס.

תחבורה ציבורית בצל הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)תחבורה ציבורית בצל הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

פורום חברות התחבורה הציבורית פנה היום לראש הממשלה בדרישה שלא להשבית את התחבורה הציבורית. "החלטת הממשלה המסתמנת על השבתת התחבורה הציבורית מהווה בפועל הודעה על סגירת הענף", נמסר מהפורום המאגד תחתיו את כל חברות התחבורה הציבורית הפרטיות. "נדרש למצוא פתרון מידי וארוך טווח לטובת המשך תפקודה של התחבורה הציבורית, על מנת להעניק שירות חיוני, יעיל ומותאם לצרכים בעת זו". הפורום קרא לנתניהו לקבל "החלטה מושכלת שלא תפגע בציבור הישראלי ותאפשר את שמירת כשירות הענף".

בליבת המחלוקת בממשלה עומדת סוגיית סגירה הרמטית של כלל החנויות שאינן מוגדרות כחיוניות ביותר, ואילו לגבי צמצום התנועה בלבד שורר קונצנזוס רחב. נציגי משרד האוצר הבהירו בישיבות כי המשק לא יוכל להשתקם מצעד קיצוני כגון הסגר כללי, בזמן שבמשרד הבריאות העדיפו לשים את הדגש רק על בריאות הציבור. ראש הממשלה הורה לצדדים לגבש מתכונת שתוסכם על שניהם, וצעדי החירום שהוכרזו אתמול הם פרי פשרה שסוכמה.

לפי נתונים שפרסמה המשטרה, מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, נפתחו 135 חקירות נגד מפרי בידוד וכן 23 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב. עד כה בוצעו כ-25,700 ביקורים למבודדים, נרשמו 114 דו"חות - מרביתם בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-54 בתי עסק שהפרו את ההוראות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה