חדשות בריאות

לקראת הטלת סגר: צה"ל נערך לסייע למשטרה באכיפה

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי מרגע קבלת ההחלטה בממשלה על הטלת סגר על האוכלוסייה בישראל, יוקצו 8 גדודים לסייע למשטרה באכיפתו. כ- 1,000 אנשי מילואים מפיקוד העורף יסייעו באספקת מזון ותרופות לאוכלוסיות מבוגרות. פיקוד העורף החל לסייע בקליטת אזרחים השבים מחו"ל והעברתם לבידוד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

צה"ל נערך לקראת החלטה ממשלתית להטלת סגר מוחלט על האוכלוסייה האזרחית. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר היום (שלישי), בתדרוך לכתבים, כי מרגע קבלת ההחלטה, יוקצו 8 גדודים לסייע למשטרה באכיפת הסגר – גדוד לכל מחוז משטרתי. במידת הצורך, יוכפל מספר הגדודים. החיילים יוכשרו באופן ספציפי לקראת המשימה, שתשא אופי שיטורי בלבד. הוא הדגיש, כי הפיקוד על משימת האכיפה יהיה באחריות המשטרה. במקביל, נערכים בצה"ל להטלת סגר על יהודה ושומרון, במידה ויוחלט על כך.

זילברמן מסר, כי כ- 1,000 אנשי מילואים מפיקוד העורף גויסו ליחידות הקישור לרשויות המקומיות, כדי להבטיח סיוע לאוכלוסיות המבוגרות שבסיכון, בעיקר בכל הנוגע לאספקת מזון ותרופות.

תחום נוסף בו החל צה"ל לסייע הוא בקליטת הטיסות המגיעות לישראל בימים אלו, ועליהן אזרחים השבים מחו"ל. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עם נחיתתם בנתב"ג, מועברים הנוסעים למלוניות הבידוד, למלון לחולי קורונה או לבידוד ביתי, בהתאם לצורך. בהנחיית שר הביטחון נפתלי בנט, נפתחו מלוניות החלמה קהילתיות בתל אביב, בירושלים ובמלון כינר סמוך לטבריה. כ- 260 ישראלים, ששבו הלילה מאיטליה, הועברו לבידוד בכינר.

במהלך היום תיפתח בצה"ל מעבדה לבדיקת קורונה בקרב החיילים. המעבדה תופעל על ידי אנשי חיל הרפואה, בסדיר ובמילואים, בשיתוף פעולה עם רופאים שעובדים במעבדות אזרחיות. לדברי זילברמן, המעבדה תוקם על בסיס מעבדת ה- DNA של הרבנות הצבאיות. הכוונה היא להגיע להיקף בדיקות של מאות חיילים, תחילה של חיילים שחשודים בהידבקות בנגיף. בשלב שני תורחב פעילות המעבדה לבדיקה כוללת של יחידות שונות בצבא.

על פי הנתונים שמסר דובר צה"ל, עד כה אותרו 25 חולים מאומתים בקרב החיילים, מתוכם אחד הבריא ואחד השתחרר משירות צבאי. קרוב ל- 5,600 חיילים נמצאים בבידוד.

תגיות:צה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה