חדשות בריאות

מגפת הקורונה: בריטניה נכנסה לסגר

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכריז על סגר כמעט מוחלט והפציר באזרחים להישאר בבתיהם: "כל אחד מאיתנו מחויב להצטרף כדי לעצור את התפשטות הנגיף ולהציל את חייהם של אלפים רבים"

ג’ונסון (צילום: שאטרסטוק)ג’ונסון (צילום: שאטרסטוק)
אא

תושבי בריטניה התעוררו הבוקר (שלישי) למציאות חדשה. לאחר שמניין קורבנות הקורונה בממלכה המאוחדת עלה ל- 335, ומספר מקרי ההידבקות זינק ל- 6650, הודיע אמש ראש הממשלה בוריס ג'ונסון על שינוי דרמטי במדיניות והכריז על סגר כמעט מוחלט.

למעלה מ- 65 מיליון האזרחים נצטוו על ידי ג'ונסון להישאר בבתיהם, למעט יציאה להצטיידות במזון או בתרופות, וכן לצורך פעילות ספורטיבית פעם ביום. הממשלה הבריטית החליטה על סגירתם של כל המקומות הציבוריים שאינם חיוניים – בין היתר בתי העסק המוכרים מוצרים שאינם הכרחיים, ספריות, חדרי כושר, פארקים וגינות משחקים. יציאה לצורכי עבודה הותרה רק אם זו מוגדרת חיונית, ולא ניתן לבצעה מהבית.

ג'ונסון הבהיר, כי אין לערוך התכנסויות שיכללו יותר מ- 2 בני אדם שאינם בני משפחה. קיומם של אירועים חברתיים, כולל חתונות, נאסר אף הוא, אך הותרה עריכת לוויות. את ההוראות המחמירות תאכוף המשטרה הבריטית, שתפטרל בריכוזי אוכלוסייה ותקנוס את מי שיעבור עליהן. בשלב זה, תוקפן של ההנחיות החדשות יחול למשך 3 שבועות.

"אתם חייבים להישאר בבית, מפני שזה הדבר הקריטי שעלינו לעשות כדי לעצור את התפשטות הנגיף", אמר ג'ונסון בהצהרה מיוחדת לאזרחים. "אם אפשר – נקל את המגבלות בעוד 3 שבועות. אבל כרגע אין אפשרות אחרת. הדרך קדימה תהיה קשה, ולמרבה הצער רבים יקפחו את חייהם".

"כל אחד מאיתנו מגויס למאבק, כל אחד מאיתנו מחויב להצטרף כדי לעצור את התפשטות הנגיף ולהציל את חייהם של אלפים רבים. אני יודע שכמו שעשו פעמים רבות בעבר, אזרחי מדינה זו יעמדו באתגר ויצאו ממנו מחוזקים", סיכם ראש הממשלה הבריטי.

תגיות:בריטניהבוריס ג'ונסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה