חדשות בריאות

כל מועצות גדולי התורה בקריאה היסטורית: היום (רביעי) – יום תפלה וזעקה

באורח נדיר, קוראים גדולי ישראל לקיים ביום רביעי, ערב ראש חודש ניסן, יום צום, תפילה וזעקה עולמית

אילוסטרציה (צילום: shtterstock)אילוסטרציה (צילום: shtterstock)
אא

כל מועצות גדולי התורה, יחד עם מועצת גדולי התורה באמריקה, יצאו בקריאה נדירה: קיימו את יום רביעי הקרוב ערב ראש חודש ניסן יום תפילה וזעקה עולמי למנוע את התפשטות המגיפה ולהסיר את חרון אף ה'.

במכתב המשותף, תחת הכותרת "קול קורא אל אחינו בני ישראל עם ד' עורו והתעוררו וקראו אל ד'", כותבים גדולי ישראל בכאב: "בהלת הנגיף ניכרת בימים אלו בחוצות ערים ובעולם כולו, לבבות מגלים חרדה כאשר אין איש יודע מה ילד יום וזו שעה ראויה ליתן לפחד ולחששות ליישר עקמומיות שבלב לראות ולהבין כי משמים דורשים מאתנו להתעורר בתשובה ויבחן כל אחד בדקי ביתו וישוב אל ד' כי חנון הוא ומרבה לסלוח".

"וכבר פסק הרמב"ם ז"ל בהלכות תענית מצוה עשה מן התורה 'לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור ודב רזה מדרכי תשובה הוא שבזמן שתבוא צרה יצעקו ויזעקו עליה ויריעו וידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להם… אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם ארע לנו… הרי זו אכזריות וכו'.

בשל כך, קובעים גדולי ישראל מנהיגי הדור כי "לעת הזאת קוראים אנו לאחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם עם ד' חזקו ונתחזקה באמונה ובבטחון בהשם יתברך, אשר מאתו לא תצא הרעה ולצפות לישועתו.

"אין כוחנו אלא בנקיטת אומנות אבותינו מדור דורים, אחים יקרים, צו השעה להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד ליום תפילה עולמי, אנשים נשים וטף בכל ארץ וארץ, כל אחד ואחד בביתו ובמעונו, שיסיר מאתנו כל נגע ומחלה ח"ו ואך טוב וחסד ירדפוני".

"ביום רביעי כ"ט באדר ערב ראש חודש ניסן בשעה 5:30 בערב בדיוק לפי שעון ישראל, לאמירת פרקי תהילים י"ג, כ', צ"א, קי"ב, ק"כ, קכ"א, קכ"ז, ק"ל. תחינת אבינו מלכינו ואחינו כל בית ישראל. קבלת עול מלכות שמים עולמית בשעה 6:00 בערב בדיוק לפי שעון ישראל.

לקראת סיום מכתבם הנדיר כותבים מרנן ורבנן: "אמנם אין התשובה יוצאת רק מדבורינו אלא ממעשינו. נשובה אל ד' בחזקה נטיב דרכנו, בין אדם למקום, בין אדם לחברו, נתרחק מלשון הרע ומחלוקת ורכילות, נתרחק מכלי הטכנולוגיה המשחיתים את הנפש, נרבה באהבת הבריות, נראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם, נתחזק בתורה ויר"ש ובקיום המצוות, לעובדו בשמחה ובטוב לבב, נתגבר בתפילה ובתחנונים והשם יתברך ישמע שוועתנו ולא יטוש ד' עמו וירחם שארית נחלתו.

את המכתב המשותף מסיימים גדולי ישראל בתחינה: "והכל יתברכו בבריות גופא ונהורא מעליא לאורך ימים ושנים ונזכה לחוג את חג הפסח הבעל"ט בדיצה וחדוה ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים אמן כן יהיה רצון".

המכתב המושתף למועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, של אגודת ישראל, של דגל התורה, ושל אגודת ישראל באמריקה, המאגד את כלל גדולי הדור בארצות הברית, עורר הדים רבים בעולם כולו כאשר המוני בני ישראל יענו לקריאה וישתתפו ביום התפילה לעורר רחמי שמים למען הכלל והפרט.

בבתי הכנסת יתקיימו מניינים עד 10 אנשים בלבד, כאשר יישמר על מרחק של 2 מטר בין מתפלל למתפלל. יקויימו מניינים גם בחדרים סמוכים ובעזרת נשים. במקומות בהם לא מתקיימים מניינים יצטרפו המתפללים מבתיהם: בשעה 5:30 – אמירת פרקי תהילים, ובשעה 6:00 – קבלת עול מלכות שמים.


תגיות:גדולי ישראלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה