חדשות בארץ

בלוק הימין יחרים את ישיבת הכנסת

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מסר כי 58 חברי בלוק הימין החליטו להחרים את הישיבה, שתצביע על הקמת הוועדה המסדרת וועדות נוספות: "צר לנו על הגישה הדיקטטורית של יאיר לפיד ואבי ניסנקורן, אין ספק שגישה זו תוביל אותם בהמשך לכישלון דמוקרטי חרוץ"

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

58 חברי הכנסת של בלוק הימין מתכוונים להחרים את ישיבת הכנסת, שתיפתח בשעות אחר הצהריים (שני), כשעל סדר יומה הקמת הוועדה המסדרת וועדות חיוניות נוספות.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מסר בטוויטר כי "‏לאור התנהלותם החד-צדדית של כחול לבן וחבריהם, מחנה הימין על כל 58 חבריו החליט להחרים את הדיון מחר במליאה. במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, ובכל 22 הכנסות שהוקמו בה, מאז ומעולם לא היה מצב בו מביאים להצבעה במליאה הקמה של הועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה".

"לצערנו, ולבושת כחול לבן, גם הסכר הזה נפרץ בתוך ריצת האמוק שלהם אחרי ראש הממשלה נתניהו, שפועל מבוקר עד בוקר למען כלל אזרחי ישראל במאבק נגד נגיף הקורונה המסכן את כל אזרחי ישראל", המשיך זוהר. "צר לנו על הגישה הדיקטטורית של יאיר לפיד ואבי ניסנקורן, אין ספק שגישה זו תוביל אותם בהמשך לכישלון דמוקרטי חרוץ".

בכחול לבן ממשיכים לדבוק בתוכניתם להקים את הוועדה המסדרת בהרכב מלא, שישקף את הרוב שיש לגוש ה- 61, המורכב מהמפלגות שהמליצו על בני גנץ להרכבת הממשלה. בנוסף, הם תובעים מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להצביע על מינוי יו"ר קבוע, מתוך כוונה להחליפו בחבר הכנסת מאיר כהן. בליכוד הבהירו, כי מהלך זה יסתום את הגולל על הניסיונות להקים ממשלת אחדות ויוביל לבחירות רביעיות.

בג"ץ דן אתמול בהרכב מורחב בעתירות שהוגשו נגד אדלשטיין, לאחר שדחה בשבוע שעבר את הדיון בהקמת הוועדות בכנסת ובשל סירובו להעלות לסדר היום את בחירתו של יו"ר קבוע. בין העותרים – כחול לבן, העבודה-מרצ וישראל ביתנו. השופטים דחו את קבלת ההחלטה בנוגע לסוגיית בחירת היו"ר, והורו לכנסת לעדכן אותם עד יום שלישי לגבי ההתקדמות שחלה בסוגיית הקמת הוועדות.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ הודיע אתמול, כי ההצבעה על הקמת הוועדות תהיה שמית, ותיערך בקבוצות של 6 חברי כנסת, שייכנסו בכל פעם למליאה, כך שבכל זמן נתון לא ישהו בה יותר מ- 10 אנשים. לכל אחת מהוועדות שיוקמו יוקצו 2 חדרים, על מנת לאפשר לכל חבריה להשתתף בדיונים ובהצבעות. התקשורת בין חברי הוועדות תתנהל באמצעות מסכים, שיוצבו בחדרים.

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה