חדשות בארץ

באישור היועמ"ש: דרעי מקדם את דחיית שעון הקיץ בחודש

על פי היוזמה שזכתה הערב לתמיכת היועץ המשפטי לממשלה, שעון החורף יסתיים ב-1 במאי, במקום בליל שישי השבוע, בכדי למנוע שוטטות מיותרת ברחובות בשעות הערב. דרעי: נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה

דרעי וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (ראשון) כי החל בקידום היוזמה לדחות את המעבר לשעון קיץ ל-1 במאי, זאת, בשל הצורך בצמצום נוכחות שלא לצורך במרחב הציבורי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. היוזמה, שהוגשה לגורמים בממשלה במסגרת התקנות לשעת חירום, זכתה לתמיכתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכעת נדרשת הצבעה אחת בלבד של הממשלה. שעון הקיץ אמור להיכנס השבוע לתוקף ב-02:00 בלילה שבין יום חמישי לשישי.

את ההצעה להאריך את שעון הקיץ גיבש דרעי במוצאי השבת האחרונה, אז עדכן בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הביטחון נפתלי בנט. בנוסף, ממעונו של נשיא המדינה ראובן ריבלין התקבלה בקשה דומה, כמו גם מצד לשכתו של ראש העיר תל אביב, רון חולדאי. "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית", אמר שר הפנים, "ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם ראש הממשלה וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חרום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה".

צפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)צפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ראש הממשלה התייחס הערב בשידור חי בפייסבוק לשאלת המתכונת שבה תיערך חג הפסח בצל התפשטות הנגיף בישראל, ואמר: "תעשו את ליל הסדר עם המשפחה הגרעינית המצומצמת שלכם. תבקרו את ההורים לפני הסדר בסקייפ ובטלפון. הנגיף לא מבדיל בין חגים וימי חול. הוא לא מכבד את חגי ישראל".

נתניהו הוסיף: "תחשבו במונחים האלה - זה שינוי של השגרה. צריכים להיערך לאפשרות שכל אחד מדבק ושיש שיעור תמותה של 1%-3% - אולי פחות אבל עדיין זה מספרים גדולים מאוד. אתם רוצים להציל את החיים שלכם ושל היקרים לכם - תישמעו להוראות ותחשבו שכל אחד מכם יכול להידבק ולהדביק".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "אנחנו מקווים שיהיה אפקט שיוריד התחלואה בקיץ. אנחנו יודעים שגם אם זה יקרה, זה יכול להמשיך בחורף אחר כך, ונצטרך להמשיך בכללי ההתנהגות האלה בחודשים הקרובים. אנחנו מקווים שנוכל להקל קצת אחרי חג הפסח. זה תלוי בהתנהגות שלכם. ככל שעכשיו נוכל לפגוש יותר את ההדבקה - נוכל לשחרר טיפין טיפין אחרי החג".

תגיות:שעון קיץאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה