חדשות בריאות

ליברמן: ליצמן לא מאפשר למעבדות הקורונה לפעול בשבת; משרד הבריאות: פייק ניוז

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי משרד הבריאות אינו מאפשר למעבדות לאבחון קורונה לעבוד בשבת, ותקף את השר יעקב ליצמן. משרד הבריאות הכחיש בתוקף, ועם צאת השבת פרסמה לשכתו של ליצמן הודעת גינוי: "ליברמן בחר להתעסק בפוליטיקה זולה ושקרית"

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף אמש (שישי) בחריפות את שר הבריאות, יעקב ליצמן, בעקבות ידיעה ב- ynet, לפיה המעבדות לאבחון נגיף הקורונה אינן עובדות בסופי שבוע באופן מלא אלא במתכונת שבת מצומצמת.

"העובדה שמשרד הבריאות אינו מאפשר למעבדות לגילוי נגיף הקורונה לפעול בשבת, זו שערורייה", כתב ליברמן בפייסבוק. "כנראה שליצמן שכח כלל חשוב בהלכה היהודית: פיקוח נפש דוחה שבת, או שבשבילו נגיף הקורונה אינו מסכן חיים. ליצמן חייב להחליט האם הוא שר הבריאות או משגיח הכשרות הלאומי".

אלא שהידיעה הוכחשה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהבהיר כי המעבדות פתוחות בשבת: "לוקחים בדיקות ונותנים תשובות גם בשבת. כולנו עובדים 7 ימים בשבוע".

"בזמן שעם ישראל יושב עם המשפחות לארוחת שישי, העובדים המסורים של המעבדות, של מד"א ושל המשרד עובדים כדי לקחת בדיקות ולתת תשובות לאנשים", הוסיף בר סימן טוב. "זה כבר מספר רב של סופי שבוע רצופים שהם עובדים כמעט בלי מנוחה. מגיעה להם תודה ענקית".

עם צאת השבת, פרסמה לשכתו של ליצמן את ההודעה הבאה: "נדהמנו לראות עם צאת השבת, כי במהלך השבת שודרו ידיעות ודיווחים שונים כביכול הורה שר הבריאות שלא להפעיל את המעבדות הרפואיות בשבת".

"לדברים אלו אין כל שחר. מעולם לא הורה שר הבריאות על הפסקת פעילות המעבדות, שכן הן עוסקות בהצלת חיים שמשמעותן פיקוח נפש. ההיפך הוא הנכון, בהוראות שר הבריאות אף הוגדלו מספר הבדיקות, והורחבו שעות הפעילות במעבדות השונות".

"עוד בטרם כניסת השבת, הודענו לכלי התקשורת כי מבחינת משרד הבריאות המעבדות הרפואיות פועלות 24/7 ללא הפסקה".

"יש לראות בחומרה, כי הודעה ברורה זו לא מנעה מכלי תקשורת רבים, כמו מספר פוליטיקאים, להמשיך להכפיש ולשקר ביודעין, כביכול ניתנה הוראה משר הבריאות 'החרדי' לצמצם את פעילות המעבדות הרפואיות".

"מצערת העובדה, שבזמן שמערכת הבריאות מגויסת בכל הכוח בהצלת חיי אדם, בחר ח”כ ליברמן להתעסק בפוליטיקה זולה ושקרית. זו בושה! אנו דוחים התנהגות זו בכל דרך".

"בעת הזאת, משרד הבריאות ושר הבריאות העומד בראשו, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והנהלת המשרד, מחזקים את ידי העובדים והעובדות במעבדות הרפואיות, הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים, הרופאים, האחיות, הרוקחים, אנשי מד"א, ארגוני ההתנדבות, וכל מי שעוסק יום ולילה בהצלת חיים למען בריאות אזרחי ישראל. יחד ננצח את המשבר הזה, בעזרת השם".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) גינה אף הוא את דבריו של יו"ר ישראל ביתנו. "פיקוח נפש דוחה שבת", כתב הערב בטוויטר. "המעבדות עובדות כרגיל. אפילו ליברמן יודע את זה. ובכל זאת, מפיץ הפייק ניוז והשקרים הגדול מכולם לא מסוגל להתאפק. הוא מבין שנחל כישלון חרוץ, ונמצא כבר עמוק בתוך קמפיין השנאה הבא שלו".

תגיות:אביגדור ליברמןמשרד הבריאותיעקב ליצמןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה