חדשות בארץ

בדרך לאחדות? גנץ: "המגעים עם הליכוד הופסקו הערב"

על פי דיווחים שונים, חלה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד וכחול לקראת הקמת ממשלת אחדות, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הסכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה. גנץ: "ספינים ציניים"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:45)

האם הפלונטר הפוליטי המתמשך בישראל עומד בפני סיום? במערכת הפוליטית התרבו הערב (חמישי) הדיווחים, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרובים להגיע להסכמה על הקמת ממשלת אחדות. גנץ מצדו הכחיש, וטען כי מדובר ב"ספינים ציניים" של הליכוד.

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, גנץ הסכים לרוטציה, בה נתניהו יכהן ראשון, על אף שהסכמתו זו צפויה להוביל לפירוק כחול לבן. גבי אשכנזי תומך אף הוא בפשרה, וזאת על רקע משבר הקורונה, בעוד יאיר לפיד ומשה יעלון מתנגדים בתוקף להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. חיים לוינסון דיווח ב"הארץ", כי גנץ שוקל בחיוב להיכנס לממשלת אחדות, כשנתניהו הוא שיעמוד בראשה בתחילה, אך מתנה זאת בעיגון מועד ביצוע הרוטציה בחוק.

עם זאת, נותרו עדיין לא מעט קצוות לא סגורים. אחת מנקודות המחלוקת נוגעת לשאלה כמה זמן יכהן נתניהו כראש הממשלה. בעוד בליכוד דורשים שנתיים ראשונות לנתניהו, ולאחר מכן שנתיים לגנץ, בכחול לבן תובעים מתווה של שנה לנתניהו, שנתיים לגנץ ואחר כך שנה נוספת לנתניהו. מחלוקת נוספת שוררת בנוגע לתפקיד שר המשפטים. ככל הנראה, אמיר אוחנה לא ימשיך בתפקידו, ואחת ההצעות העומדות על הפרק היא מינוי מועמד חיצוני מוסכם.

בכל הנוגע לתיקים, מסתמנת הסכמה על חלוקה שיוויונית בין גוש הימין-חרדים לכחול לבן ומפלגת העבודה, שאמורה אף היא להצטרף – סביר להניח שללא מרצ. מדובר בוויתור של הליכוד, שכן לגוש הימין רוב ברור, וכאמור גנץ צפוי להיכנס לקואליציה רק עם אנשי חוסן ישראל, ואולי עם חלק מחברי תל"ם, המתנגדים לגישתו של יעלון הפוסלת את נתניהו.

גל הדיווחים, ששטף את כלי התקשורת בשעות האחרונות אודות ההתקדמות במשא ומתן, הוביל את גנץ להבהיר בפייסבוק כי "המגעים עם צוות המשא ומתן של הליכוד הופסקו הערב. היום לא התקיימה פגישת משא ומתן, ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים. מה שאנחנו רואים לאורך היום הוא ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה לאזרחי ישראל". הוא הוסיף, כי "בשבוע הבא הליכוד יקבל כנסת מתפקדת למען אזרחי ישראל. לא אתפשר לעולם על ביטחון ישראל ועל שמירה על הדמוקרטיה בישראל. בכל הקשור למאבק בקורונה – נתמוך בכל צעד נכון של ממשלת המעבר".

לפיד הגיב אף הוא על הפרסומים, וכתב בטוויטר: "עוד יום, עוד ספין כושל של הליכוד בניסיון לפרק אותנו שלא יצליח. נלך, נפתח את הכנסת, נעבוד בשביל האזרחים שהקורונה הורסת את חייהם, במקביל נעשה הכל להוריד את הממשלה הזו שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה