חדשות בארץ

הליכוד וימינה עתרו לבג"ץ: "ועדת הבחירות מתנהלת במחשכים"

שתי המפלגות טוענות לזיופים בבחירות לכנסת, ודורשות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, למסור לידיהן חומרים הדרושים לבדיקתן. חבר הכנסת שלמה קרעי, המרכז את הטיפול בעתירה, תקף את כחול לבן: "עסוקים בפוליטיקה קטנה רק כדי ליישם את אג'נדת השנאה שלהם"

השופט ניל הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)השופט ניל הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגות הליכוד וימינה הגישו היום (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה, השופט ניל הנדל. המפלגות טוענות לזיופים בקלפיות שונות בבחירות לכנסת ה- 23, ודורשות לקבל לידי נציגיהן בוועדה את הפרוטוקולים המלאים של כל הקלפיות וחומרים נוספים הדרושים לבדיקת התוצאות – חומרים שלדבריהן הנדל סירב למסור להן.

"נתוני ההצבעה ותוצאות ההצבעה בקלפיות רבות במגזר הערבי ובקלפיות הנגישות מעוררים סימני שאלה רבים לגבי מהימנות תוצאות הבחירות ולאמינותן", נכתב בעתירה. "לכן, הדרך היחידה להסרת סימני השאלה העולים בענייננו היא לקבל את העתירה".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד), המרכז מטעם שתי המפלגות את הטיפול בעתירה, אמר: "הגשנו בג"ץ על החלטתו המנהלית של השופט – בשום אופן לא על החלטת דרג נבחר – ונמשיך להיאבק, עד אשר יועברו אלינו החומרים בשקיפות מלאה, כמו בדמוקרטיה אמיתית".

קרעי התייחס בדבריו למתקפה של כחול לבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, על רקע דחיית ההצבעה בכנסת על הקמת הוועדה המסדרת לשבוע הבא: "כל כך הרבה טענות מזויפות, מגוחכות ואבסורדיות על מות הדמוקרטיה ועל שיתוק הכנסת, עד שאנשים שכחו שכחול לבן מנסים להקים ועדה מסדרת ללא הסכמה בפעם הראשונה מאז קום המדינה, ואף מנסים להשיג לעצמם רוב דמיוני שלא קיים".

"המדינה נמצאת במשבר בריאותי וכלכלי, שלא נראה כמותו. בזמן שראש הממשלה מנהל אותו במנהיגות, באחריות ובמקצועיות, כחול לבן עסוקים בפוליטיקה קטנה רק כדי ליישם את אג'נדת השנאה שלהם".

"בצביעות ובטהרנות הם מכנים דחייה לגיטימית של כמה ימים כ'מות הדמוקרטיה'", תקף קרעי. "מי שחרד לדמוקרטיה צריך להיות חרד קודם כל לטוהר הבחירות ולשקיפות. לא שמעתי זעקה אחת על העובדה ש'אם כל הוועדות' – ועדת הבחירות המרכזית בישראל, שאמונה על טוהר הבחירות – מתנהלת במחשכים, ומסרבת בכל תוקף להעביר לחברי הוועדה את המובן מאליו: פרוטוקולים מלאים, ונתונים נוספים לפיקוח ובקרה והוכחת או הפרכת הטענות הרבות לזיופים ולהטיית התוצאות. יו"ר הוועדה מסרב אפילו לבצע בעצמו בדיקה פשוטה וקריטית של הצלבה בין אזרחים ששהו בחו"ל לבין המצביעים בפועל. דמוקרטיה? רק כשזה מתאים לכם".

תגיות:הליכודכחול לבןועדת הבחירות המרכזיתשלמה קרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה