חדשות בריאות

נתניהו: "ממצים את כל יכולות המדינה מול הקורונה – כולל המוסד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הידיעות על מעורבות המוסד בהבאת ערכות לבדיקת קורונה מחו"ל: "הציוד שהגיע ארצה נדרש וחיוני". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודה לראש המוסד יוסי כהן: "קיבלנו ערכות חשובות ותקינות לשימוש, הנדרשות לנו לבדיקות קורונה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אישרו היום (חמישי) את הפרסומים על מעורבות המוסד בהבאתן לארץ של ערכות בדיקה לאבחון נגיף הקורונה. "אנו ממצים את כל יכולות המדינה כדי לסייע בהתמודדות עם הקורונה", נמסר ממשרד ראש הממשלה. "בכלל זאת, גם המוסד וגופים נוספים. הציוד שהגיע ארצה נדרש וחיוני".

בהודעה שפרסם, הודה בר סימן טוב לגופי הביטחון של ישראל – לשב"כ, למוסד ולפיקוד העורף – על הסיוע שהם מעניקים למשרד הבריאות בהתמודדות עם משבר הקורונה, וזאת "תחת המל"ל שמתכלל ומרכז את האירוע במשרד ראש הממשלה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: "הבוקר קיבלנו ערכות חשובות ותקינות לשימוש, הנדרשות לנו לבדיקות קורונה. תודה מיוחדת למוסד ולעומד בראשו, יוסי כהן, שמסייעים לנו בעניין זה. אנחנו ממשיכים את הקשר עם המוסד כדי להשיג ציוד הכרחי נוסף. אנחנו במלחמה, ובמלחמה משלבים כוחות עם כולם כדי לנצח".

"מדינת ישראל משתמשת בכל האמצעים שלה, בכל הכוחות שלה ובכל המוחות שיש לנו כדי לשתף פעולה ולהתמודד עם האתגר העצום שאנחנו ניצבים בפניו", המשיך בר סימן טוב. "אני בטוח, שההתגייסות הכוללת של כולנו תאפשר למדינת ישראל להתמודד עם אתגר הקורונה".

על רקע הידיעות על מחסור בערכות בדיקה, פורסם הבוקר כי המוסד הצליח להשיג 100 אלף ערכות בחו"ל, ולהביאן הלילה לישראל במבצע מיוחד. על פי הדיווח בחדשות 12, בימים הקרובים ינהלו המוסד והעומד בראשו מבצעים נוספים להבאת ערכות בדיקה שאותרו במספר מדינות, ובסופם יגיע מספר הערכות בארץ לשיא של כ- 4 מיליון.

ההודעות של בר סימן טוב ולשכת ראש הממשלה באו על רקע טענות של גורמים במשרד הבריאות, שהביעו פקפוק בנוגע למהימנות הציוד ולנחיצותו העכשווית. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בריאיון ל- ynet כי "מה שכרגע הגיע זה לא בדיוק מה שחסר לנו. יש כל מיני מרכיבים בתוך הבדיקה. זה מרכיב מסוים, אבל זה לא מה שחסר לנו כרגע. מה שהגיע אלו הערכות שמכניסים לתוך מכונת הבדיקה. הבעיה היא שחסרים לנו מטושים". גרוטו הבהיר, עם זאת, כי בימים הקרובים צפויים להגיע לארץ "עשרות ומאות אלפי מטושים".

תגיות:המוסדמשרד הבריאותנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה