חדשות בריאות

הידרדרות במצבם של שני חולי קורונה

החולים, בשנות ה- 70 לחייהם, מאושפזים בבתי החולים שיבא ובילינסון. הם סובלים ממחלות רקע, ובשל מצבם הם מורדמים ומונשמים. מבית החולים וולפסון שוחרר החולה ה- 12 בישראל שהחלים מהנגיף

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במצבו של חולה קורונה בן 76, המאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, חלה הערב (רביעי) הידרדרות. מבית החולים נמסר, כי הוא מורדם ומונשם. הידרדרות חלה גם במצבה של חולה בת 72, המאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, והיא מורדמת ומונשמת. השניים סובלים ממחלות רקע מוקדמות.

על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, שנמסר בשעות אחר הצהריים, מספרם של חולי הקורונה המאומתים בישראל מסתכם ב- 433, מתוכם 404 במצב קל ו- 12 במצב בינוני. מספרם של החולים שמצבם קשה עלה ל- 6, לאחר שחולה נוסף אושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא. על פי נתוני צה"ל, 9 מתוך החולים הינם חיילים בסדיר ובקבע.

בית החולים לניאדו בנתניהו דיווח היום, כי אשת צוות במחלקת היולדות אובחנה כחולת קורונה. המשמרת האחרונה בה עבדה הייתה בלילה שבין ה- 8 ל- 9 במרץ, ואנשי הצוות שהיו עמה במגע הוכנסו לבידוד. מבית החולים איכילוב בתל אביב נמסר, כי שני אנשי צוות אובחנו כחולים, ונשלחו לבידוד.

חולה קורונה נוסף, תושב מרכז הארץ בן 50, החלים ושוחרר הערב לביתו מבית החולים וולפסון בחולון בו היה מאושפז. מדובר בחולה ה- 12 בישראל המחלים מהנגיף.

מוקדם יותר היום, דיווח בית החולים הדסה עין כרם בירושלים כי אחות בחדר המיון אובחנה כחולת קורונה. היא מטופלת במתחם למחלות מתפרצות, הממוקם בנפרד מהמחלקות ומבניין בית החולים, ומצבה מוגדר קל. מבית החולים שערי צדק בבירה נמסר, כי טכנאי רנטגן במערך ה- MRI נדבק בנגיף.

בשעות הבוקר נודע, כי שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מרדכי פירר, אובחן כחולה קורונה. מדוברות בתי המשפט נמסר, כי השופט נחשף לחולה מאומת בדיון שנערך ב- 10 במרץ. לאחר קבלת ההודעה על החולה המאומת, הוא נכנס לבידוד ב- 13 במרץ, בשעות אחר הצהריים המאוחרות: "‏בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על מי ששהה באולם השופט ב- 11 במרץ וב- 12 במרץ להיכנס לבידוד. השופטים, העובדים והגורמים אשר באו במגע עם השופט, נשלחו לבידוד".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הערב, כי החל השימוש באמצעים טכנולוגיים של השב"כ לאיתור אזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה: "לפני זמן קצר נשלחו הודעות לכ- 400 אנשים, אשר אותרו כמגעים של חולים. בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת החולה, וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. בהתאם נמסרה הודעה לחולי הקורונה כי נעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידימיולוגית, לצורך איתור מגעים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה