חדשות בריאות

ירושלים: אחות בהדסה עין כרם נדבקה בקורונה

מבית החולים הדסה נמסר, כי האחות נדבקה במסיבה בה השתתפה עם מספר נדבקים נוספים. מצבה מוגדר קל. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מרדכי פירר, אובחן כחולה קורונה. משרד הבריאות פרסם פרטי חקירות אפידמיולוגיות של חולים נוספים. כל מי ששהה בטיסות או במקומות המצוינים, בימים ובשעות המפורטים, מתבקש להיכנס לבידוד ביתי

הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אחות חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם, שחשה ברע, אובחנה כחולת קורונה. כך נמסר בצהריים (רביעי) מבית החולים. היא מטופלת במתחם למחלות מתפרצות, הממוקם בנפרד מהמחלקות ומבניין בית החולים, ומצבה מוגדר קל.

מתחקיר שבוצע בבית החולים עלה, כי האחות נדבקה במסיבה בה השתתפה עם מספר נדבקים נוספים. במקביל מתקיימת חקירה אפידמיולוגית לזיהוי כל מי שבא במגע איתה.

מבית החולים נמסר כי "הדסה רגישה מאד לבריאות הצוות והמטופלים של בית החולים, אנשינו מקפידים על בדיקת החום לכל נכנסי בית החולים – כולל אנשי הצוות. כל מי שמגיע מאיזור נגוע או עם חום, לא נכנס לשערי הדסה".

מוקדם יותר היום, דווח כי טכנאי רנטגן במערך ה- MRI בבית החולים שערי צדק בבירה אובחן כחולה קורונה. בבית החולים אמרו, כי לטכנאי נערכה בדיקת קורונה, לאחר שהחל לסבול מתסמינים קלים. עם קבלת תוצאות הבדיקה, נערכה חקירה אפידמיולוגית נרחבת למיפוי כל המטופלים במחלקה שנחשפו לחולה. המידע הועבר למשרד הבריאות לטובת המשך החקירה ומתן הנחיות לכניסה לבידוד. גם אנשי הצוות שבאו במגע עם הטכנאי הונחו להיכנס בבידוד. בשערי צדק הדגישו, כי ננקטים כל האמצעים למיגון הצוותים בצורה המחמירה ביותר במהלך עבודתם.

עוד התברר, כי הורה שתינוקו שוהה ביחידת ביניים בשערי צדק אובחן כנשא הנגיף. בבית החולים אמרו, כי ההורה ביקר ביחידה בשבוע שעבר, ולא היה במגע רחב עם אנשים רבים, זאת לאור העובדה שהיחידה שוכנת במיקום צדדי, הרחק מהמחלקות, ובנויה מחדרים מבודדים זה מזה, דבר שהקטין משמעותית את רמת החשיפה.

"מיד עם קבלת המידע בוצע, בשיתוף משרד הבריאות, תחקיר אפידמיולוגי מקיף, ומספר מצומצם של הורים ואנשי צוות שביקרו ביחידה, במקביל לזמן ביקורו של האב, הונחו להיכנס לבידוד", נמסר משערי צדק.

הבוקר נודע, כי שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מרדכי פירר, אובחן כחולה קורונה. מדוברות בתי המשפט נמסר, כי השופט נחשף לחולה מאומת בדיון שנערך ב- 10 במרץ. לאחר קבלת ההודעה על החולה המאומת, הוא נכנס לבידוד ב- 13 במרץ, בשעות אחר הצהריים המאוחרות: "‏בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על מי ששהה באולם השופט ב- 11 במרץ וב- 12 במרץ להיכנס לבידוד. השופטים, העובדים והגורמים אשר באו במגע עם השופט, נשלחו לבידוד". הדיון אותו ניהל פירר עסק בעתירה שהגישה עיריית ראשון לציון, נגד החלטת משרד הבריאות להפוך מרכז גריאטרי בעיר למתקן טיפול לחולי קורונה. בכירים במשרד הבריאות ובעירייה, ביניהם ראש העיר רז קינסטליך, נכנסו לבידוד ביתי.

השרים אריה דרעי וצחי הנגבי נכנסו אמש לבידוד, לאחר שבשבוע שעבר נכחו בישיבה בה השתתף ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', שאובחן כחולה קורונה. חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק (הליכוד), שנכחו בישיבה, נכנסו אף הם לבידוד. בישיבה, שעסקה בצעדי ההיערכות של החקלאים להתמודדות עם נגיף הקורונה, השתתפו בכירים בשלטון המקומי ובמשרדי האוצר והפנים. לאחר קבלת הידיעה, כי חג'ג' אובחן כחולה קורונה, נכנסו כל משתתפי הישיבה לבידוד ביתי.

תגיות:הדסה עין כרםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה