חדשות בריאות

לקראת הסגר מלא? ארדן הורה למשטרה להיערך

ברקע משבר הקורונה המחריף, הורה השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למשטרה להיערך ליישום החלטה אפשרית בימים הקרובים להטיל הסגר מלא על כל שטח ישראל: "החלטה קשה מאוד, אך בלתי נמנעת במצב שנוצר"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה למשטרה להיערך ליישום החלטה על הסגר מלא שיוטל על הציבור. בדיון טלפוני אמש (שלישי) עם ראשי גופי ביטחון הפנים, העריך השר כי ההחלטה על הסגר מלא בכל שטח ישראל, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, עשויה להתקבל בימים הקרובים.

במהלך הדיון, ביקש ארדן להציג לו בדחיפות תוכנית מפורטת למימוש ההסגר המלא, במסגרתו יורשו לצאת מבתיהם עובדים חיוניים בלבד. שאר האזרחים יורשו לצאת אך ורק לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי. המשטרה תהיה אחראית על אכיפת ההסגר, בעוד פיקוד העורף יספק לאזרחים הנזקקים לכך מוצרים חיוניים.

השר ארדן ציין כי ההחלטה לעבור להסגר מלא היא החלטה "קשה מאוד", אך לדבריו "במצב שנוצר היא בלתי נמנעת". הוא הוסיף, כי "עדיף לנקוט באמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה בזמן הקצר ביותר ולמנוע מקרי מוות".

הוראתו של ארדן באה על רקע ההנחיות שפרסם אתמול משרד הבריאות, במסגרתן הוחמרו ההגבלות על הציבור. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש להנחיות החדשות, וקרא לציבור לגלות משמעת ולנהוג באחריות: "אם לא נשנה את ההרגלים שלנו – נספוג קורבנות", הבהיר. "זו מגיפה באמת קשה. זה לא משחק ילדים, זה לא חופש גדול, זה עניין של חיים או מוות". הוא קרא לאזרחים למעט ככל הניתן ביציאה מהבתים: "מי שלא צריך לצאת לעבודה לפי ההנחיות שנתנו אתמול – אני מבקש ממנו שלא יצא מהבית, שיישאר בבית ככל שניתן. כרגע אני אומר זאת כהמלצה ובקשה, לא כהנחיה. אבל זה יכול להגיע לשם. אני מבקש לצמצם את היציאות שלכם רק ליציאות החיוניות. ביתכם הוא מבצרכם להגנה מפני מגפת הקורונה – בתנאי שתנהגו באחריות גם בתוך הבית. הישארו בתוך הבית. מי שאינו צריך לצאת מהבית, שלא ייצא. כרגע זה רק המלצה, ולא הנחיה, אבל זה עוד יכול להגיע לשם".

נתניהו מתח ביקורת על חלקים בציבור, שאינם נשמעים להנחיות משרד הבריאות: "כל הצעדים שאנחנו נוקטים בשבועות האחרונים לא יעזרו כהוא זה, אם לא תהיה משמעת ואחריות מצדכם. אני אומר הערב בצער: יש רבים ביניכם, שעדיין לא מבינים את גודל הסכנה. אני רואה את ההתקהלות בחופים. אנשים צוהלים, חושבים שזה חופש. משחקים, נוגעים אחד בשני. אני רואה תורים צפופים, לא שומרים על כלל 2 המטרים. אני לא מאמין למה שאני רואה. ברור לי, שיש בעיה של הפנמה. אני מבקש מכם להתעורר. שמרו על מרחק, על 2 המטרים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי התחושה היא ש"אין מספיק הפנמה בציבור" בכל הנוגע לצורך לשמור על ההנחיות: "חשוב שתבינו שזה לא משחק. לא דאגנו לכם לחופשה בחסות הקורונה. אנחנו רוצים שתישארו בבית, ותצמצמו את המגע עם אנשים אחרים. כך נדביק ונידבק פחות. הרבה אנשים שאתם חולפים על פניהם אולי חולים ואתם לא יודעים, ואולי אתם חולים ולא יודעים ומדביקים אחרים. זה לא הזמן ללכת לפארק או לחוף הים. זה גם לא הזמן ללכת לבקר את סבא וסבתא. בעת הזאת, הדרך שלנו לשמור עליהם זה לא ללכת לבקר אותם. יכול להיות שאנחנו חולים בלי לדעת – ואולי נדביק אותם ונסכן את החיים שלהם".

"אנחנו גם אומרים לכם שאם אתם מרגישים לא טוב, אתם חייבים להיות בבית", הבהיר בר סימן טוב. "אם אתם שייכים לאוכלוסיה המבוגרת או עם מחלות הרקע, תצמצמו עוד יותר את היציאות שלכם מהבית. אנחנו מעדיפים שאתם תקיימו את ההמלצות שלנו ותראו בהן הנחיות מחייבות, לא כי נשלח פקחים. אנחנו רוצים שתבינו שזאת הדרך שלנו להבטיח את הבריאות שלכם, של ההורים, של סבא וסבתא שלכם וגם של הילדים שלכם. אם צריך אנחנו נדע להפעיל אמצעי אכיפה, אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם". 

תגיות:גלעד ארדןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה