חדשות בריאות

נתניהו לציבור: גלו אחריות, הישארו בבית. צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי יכולת האיתור והבידוד של נדבקי הקורונה תוגבר באופן דרמטי, מספרי הבדיקות יוגדלו לאלפים, ובתי החולים יגבירו את היערכותם לקליטת חולים קשים. הוא קרא לציבור לגלות משמעת ואחריות, ולהישאר ככל הניתן בבית: "זה עניין של חיים ומוות. ביתכם הוא מבצרכם להגנה מפני מגפת הקורונה"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) להנחיות החדשות שפורסמו בצהריים על ידי משרד הבריאות, שהחמירו את ההגבלות על הציבור. "אני מבקש מכם משמעת ואחריות", פנה לציבור הישראלי בהצהרה ממשרד ראש הממשלה. "הישארו בתוך הבית".

"ראינו מה קורה במדינות אחרות, שלא נקטו את הצעדים הללו. אלפים בעולם כבר מתו. כראש הממשלה אני חייב להגיד לכם את האמת: לשמחתי עוד לא איבדנו אף אחד, אבל זה לא יימשך. אם לא נשנה את ההרגלים שלנו – נספוג קורבנות. זו מגיפה באמת קשה. זה לא משחק ילדים, זה לא חופש גדול, זה עניין של חיים או מוות".

נתניהו פירט את הצעדים הנוספים שיינקטו על ידי הרשויות: "ראשית, נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים. התחלנו בהפעלת הטכנולוגיה הדיגיטלית, שמאתרת אנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה. נודיע לאנשים אלה להיכנס לבידוד של 14 יום. אלו צפויים להיות מספרים גדולים מאוד. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה – היא חובה, ונאכוף אותה ללא פשרות. זהו מהלך קריטי להאטת התפשטות המגיפה".

"שנית, אנחנו מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות", הוסיף נתניהו. "הנחיתי את משרד הבריאות להגדיל את המספר ל- 3,000 לפחות, ונגיע אולי גם ל- 5,000. למיטב ידיעתי, ביחס לאוכלוסייה זה מספר הבדיקות הגדול ביותר בעולם, אפילו ביחס לדרום קוריאה. אנחנו מייבאים את אמצעי הבדיקה, כולל באמצעות קשרים אישיים שיש לי עם מנהיגי העולם, וגם על ידי ייצור עצמי בישראל. במקביל, מד"א יפתחו בבדיקות קורונה ב'דרייב אין'".

נתניהו ציין, כי הממשלה מגבירה את היערכותם של בתי החולים לטיפול בחולים קשים, בין היתר על ידי מיגון הצוותים הרפואיים והוספת 1,000 מכונות הנשמה. בפנותו לאזרחים, הוא הדגיש כי "כל הצעדים שאנחנו נוקטים בשבועות האחרונים לא יעזרו כהוא זה, אם לא תהיה משמעת ואחריות מצדכם. אני אומר הערב בצער: יש רבים ביניכם, שעדיין לא מבינים את גודל הסכנה. אני רואה את ההתקהלות בחופים. אנשים צוהלים, חושבים שזה חופש. משחקים, נוגעים אחד בשני. אני רואה תורים צפופים, לא שומרים על כלל 2 המטרים. אני לא מאמין למה שאני רואה. ברור לי, שיש בעיה של הפנמה. אני מבקש מכם להתעורר. שמרו על מרחק, על 2 המטרים".

"כחלק ממאמץ המשמעת, אני מבקש דבר נוסף: אתמול הגדרנו מי צריך לצאת לעבודה ומי לא. מי שלא צריך לצאת לעבודה לפי ההנחיות שנתנו אתמול – אני מבקש ממנו שלא יצא מהבית, שיישאר בבית ככל שניתן. כרגע אני אומר זאת כהמלצה ובקשה, לא כהנחיה. אבל זה יכול להגיע לשם. אני מבקש לצמצם את היציאות שלכם רק ליציאות החיוניות. ביתכם הוא מבצרכם להגנה מפני מגפת הקורונה – בתנאי שתנהגו באחריות גם בתוך הבית. הישארו בתוך הבית. מי שאינו צריך לצאת מהבית, שלא ייצא. כרגע זה רק המלצה, ולא הנחיה, אבל זה עוד יכול להגיע לשם".

"אעשה הכול כדי שאנחנו בישראל נצלח את המשבר העולמי הזה. זה משבר ענק. אני מבקש שגם אתם, אזרחי ישראל, תעשו הכל כדי שנעמוד בהצלחה באתגר הקורונה. אנחנו רק בתחילת המערכה, השיא עוד לפנינו. אין לנו שום כוונה לוותר. נמשיך להיאבק בנגיף בכל האמצעים, עד שנמצא לו מזור", סיים נתניהו את דבריו.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי התחושה היא ש"אין מספיק הפנמה בציבור על הצורך לשמור על ההנחיות". הוא הבהיר, כי בימים הקרובים תחול עלייה במספרי החולים ובקצב התחלואה: "נגיע בימים הקרובים, אולי מחר, למאה חולים חדשים ביום. אולי נגיע גם למצב של מאות חולים חדשים ביום, ואולי אנשים בסוף ימותו. לצערנו, לפי התרחישים שלנו יכולים להיות אלפים שימותו. אנחנו רוצים להגיע למספר נמוך ככל שניתן. אם נקפיד על הצעדים – נדאג 'לשטח את העקומה', כדי שנוכל להגיע לכל אחד מהחולים".

"גם בתרחישים הטובים שלנו, עדיין יהיו אנשים לא מעטים שימותו, יהיו אנשים שיחלו, אבל אנחנו כחברה נוכל להגיע לכולם. לכן אנחנו אומרים לכם את ההנחיות החדשות. חשוב שתבינו שזה לא משחק", הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות. "לא דאגנו לכם לחופשה בחסות הקורונה. אנחנו רוצים שתישארו בבית, ותצמצמו את המגע עם אנשים אחרים. כך נדביק ונידבק פחות. הרבה אנשים שאתם חולפים על פניהם אולי חולים ואתם לא יודעים, ואולי אתם חולים ולא יודעים ומדביקים אחרים. זה לא הזמן ללכת לפארק או לחוף הים. זה גם לא הזמן ללכת לבקר את סבא וסבתא. בעת הזאת, הדרך שלנו לשמור עליהם זה לא ללכת לבקר אותם. יכול להיות שאנחנו חולים בלי לדעת – ואולי נדביק אותם ונסכן את החיים שלהם".

"אנחנו גם אומרים לכם שאם אתם מרגישים לא טוב, אתם חייבים להיות בבית", הבהיר בר סימן טוב. "אם אתם שייכים לאוכלוסיה המבוגרת או עם מחלות הרקע, תצמצמו עוד יותר את היציאות שלכם מהבית. אנחנו מעדיפים שאתם תקיימו את ההמלצות שלנו ותראו בהן הנחיות מחייבות, לא כי נשלח פקחים. אנחנו רוצים שתבינו שזאת הדרך שלנו להבטיח את הבריאות שלכם, של ההורים, של סבא וסבתא שלכם וגם של הילדים שלכם. אם צריך אנחנו נדע להפעיל אמצעי אכיפה, אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם". 

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה