חדשות בארץ

מחאת המשפחות השכולות נגד כחול לבן: לא לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת

בעקבות וי הניצחון שסימן חבר הכנסת אחמד טיבי לעבר משפחות שכולות שהפגינו ליד בית הנשיא, מתגברת המחאה נגד הישענותה של כחול לבן על הרשימה המשותפת. בני משפחותיהם של קורבנות טרור ביטאו את כאבם הצורב ברשתות החברתיות

  • כ' אדר התש"פ
הנהגת כחול לבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הנהגת כחול לבן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אחמד טיבי, אתמול ליד בית הנשיא

מחאת המשפחות השכולות נגד כחול לבן מתעצמת והולכת ביממה האחרונה, על רקע המלצתה של הרשימה המשותפת על בני גנץ להרכיב את הממשלה. התקרית אתמול ליד בית הנשיא, במהלכה סימן חבר הכנסת אחמד טיבי תנועת ניצחון לעבר משפחות שכולות, הזריקה אנרגיה נוספת למחאה. בני משפחותיהם של קורבנות טרור ביטאו את כאבם ברשתות החברתיות, ומתחו ביקורת חריפה על הנהגת כחול לבן בראשותו של גנץ. להלן מספר דוגמאות.

הרב רזיאל שבח הי"ד נרצח בינואר 2018, בפיגוע ירי ליד חוות גלעד בשומרון. אלמנתו יעל כתבה:

"אם הייתי צריכה לבחור כותרת שתסכם את היממה האחרונה, אני חושבת שהמדויקת ביותר הייתה system error... העולם בקריסה, הכלכלה בקריסה, הממשלה בקריסה – ואני בקריסה".

"אני פגועה כל כך, פגועה שהמלים שלי נעתקות מפיהן. חסומות לגמרי. בחיים לא האמנתי, שאסתכל בפרצופו השמח של בעלי וארגיש בושה. אני מתביישת. מתביישת שהמנהיגים שלנו סטו מהדרך בכזו עזות. שנתנו חופש ודרור לאויבינו. ששמחים בהמלצתם".

"לא בחרתי בך, גנץ. אולי הייתי בוחרת לו הייתי יודעת מה מסתתר מאחורי שנאתך היוקדת לראש הממשלה שלנואולי עוד הרבה כמוני היו נותנים בך אמון, אילו היו יודעים שאכן תנהיג אותם בגאון. אני מקווה, שעכשיו איש לעולם לא יצביע לך".

"אני כל כך פגועה שנתת להם, לתומכי הרוצחים של בעלי ושל עוד מאות יהודים, דם מדמך, פשוט נתת להם לגיטימציה. תראה לאן השנאה יכולה להוביל בני אדם".

"בעוד כמה ימים אעמוד לבד עם ששת ילדיי, ואחגוג את יום ההולדת השלישי של בניהו שלי התינוק, שחי יותר זמן בלי מאשר עם אבא. אעמוד שם ליד קברו של רזיאל, שנרצח רק מפני יהדותו, יחד עם כל המשפחה, אגזוז את שערותיו ואתפלל שלא תראה לעולם את הכתר. לא מקרוב ולא מרחוק".

"פשעת, גנץ. אתה וחבר מרעיך. ואין לזה תקנה".

יעקב גבריאלי שכל את בתו יפעת הי"ד באוגוסט 2002, בפיגוע של מחבל מתאבד, שפוצץ עצמו באוטובוס אגד בצומת מירון. "בדרך כלל אינני נוהג להגיב, אך הפעם אחרוג ממנהגי", כתב בפייסבוק. "היום יום ההולדת של בתי הבכורה היקרה, יפעת גבריאלי, שנרצחה רק בגלל היותה יהודייה על ידי בני עוולה ערביי ישראל".

"מי שבא לנחם אותי באותה תקופה, בשבעה, היה לא אחר מאשר מפקד פיקוד צפון, בני גנץ. אני בז לך ולשותפים שלך, ואם הייתי יודע שזו דרכך – כף רגלך לא הייתה דורכת בביתי. כותב שורות אלו וליבי בוכה. אני מרגיש שנעצתם סכין בלבי, לא אסלח לכם לעולם".

דפנה מאיר הי"ד נרצחה בינואר 2016 על ידי מחבל פלסטיני, בפתח ביתה ביישוב עתניאל. בעלה, נתן מאיר, כתב: "עד עכשיו נמנעתי לחלוטין מכל מילה על פוליטיקה. לא מסוגל עכשיו".

"אני נשרף מבפנים! משה בוגי יעלון, במשמרת שלך כשר ביטחון חדר מחבל פלסטיני אליי הביתה, ורצח את דפנה שלנו! עכשיו, אתה מבקש משמרת נוספת בתמיכת מעודדי הרוצח וחבריו שמסמנים ניצחון עלינו. על נפגעי הטרור!  אני מתבייש בשבילך, שבאת אליי הביתה לנחם אותנו! נבוך מפניהם של ילדיי, שאלו מנהיגיו".

תגיות:משפחות שכולותהרשימה המשותפתכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה