חדשות בארץ

בנט סירב להיפגש עם גנץ: "התנער מתמיכת הרשימה המשותפת"

לאחר שקיבל את המנדט מנשיא המדינה, שוחח יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם ראשי מפלגות בגוש הימין, שסירבו להיפגש עמו. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קרא לו להתנער קודם כל "מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים". בשיחות שקיים גנץ עם אביגדור ליברמן ועמיר פרץ, סוכם להיפגש בקרוב

גנץ ובנט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)גנץ ובנט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:09)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פתח בצהריים (שני) בסבב שיחות עם ראשי המפלגות בכנסת, לאחר שקיבל מהנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. הראשונים עימם שוחח היו יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עימם סיכם להיפגש בקרוב בנפרד. לאחר מכן שוחח עם יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט. על פי הודעת כחול לבן, "גנץ עדכן כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן, שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו. גנץ הזמין את בנט להיפגש, ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בתפקידו בעת הזו".

בימינה מסרו, כי "השר בנט קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו, על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי. שר הביטחון אמר לגנץ כי לא ייפגש עמו, כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".

בשיחות נוספות שקיים עם יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, ועם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, קיבל גנץ סירוב דומה. מכחול לבן נמסר, כי "ליצמן סירב להיפגש בשלב זה", ואילו דרעי השיב כי "הוא מיוצג על ידי הבלוק".

מוקדם יותר היום, בנאום שנשא בבית הנשיא במעמד הענקת המנדט, התחייב גנץ לעשות הכל "כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שאוכל, ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה ככל שניתן. ממשלה שבה אני אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, את בוחרי הליכוד ואת בוחרי כלל המפלגות מימין ומשמאל. אשרת את כלל אזרחי ישראל. ממשלה שבה אני אגן על האינטרסים של מתיישבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל הערבים, של תושבי הפריפריה ומרכז הארץ. ממשלה שבה אוביל לריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, וגם מנגיף הפילוג והשנאה".

נאומו של גנץ היה שזור בביקורת חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו האשים ביצירת קיטוב ופילוג בחברה. "מאז שפרץ משבר הקורונה – שתקתי. לא כינסתי מסיבות עיתונאים בומבסטיות, וסירבתי לדרישות לתקוף את ראש הממשלה ושריו, כפי שאולי היו עושים אחרים במצבי. הציבור הישראלי מאס, וכך גם אני, בדרך הזו של שנאה, פילוג וחוסר ודאות". יו"ר כחול לבן מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה: "אני מציע לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר לפאניקה ולא להכניס את הציבור להיסטריה מיותרת. את המשבר הנוכחי יש לנהל בקור רוח, ולהשכין שקט וביטחון".

בהמשך מתקפתו, טען גנץ כי היו "ניסיונות בלתי לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לנסות לחמוק ממשפט צדק, תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל. איש מאיתנו אינו גדול מהעם הזה, ואין בישראל ולו אדם אחד שגדול מהפרויקט הציוני והישראלי. מי שירים ידו על המשטר היהודי והדמוקרטי בישראל – יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי ויירשם לדיראון עולם בספרי ההיסטוריה שלנו".

את דבריו סיים גנץ בנימה שונה: "ברוח ימים אלו, אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת, ובהם גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני ואת שנאת החינם. אני קורא להם להצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן, העומדים איתי כאיש אחד במסע לריפוי של החברה הישראלית. תמיד רציתי אחדות, אחדות שלא באה לא על חשבון ערכים דמוקרטים וממלכתיות ישראלית. הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות, ובמיוחד של בנימין נתניהו, להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו. הגיעה העת לפחות מילים ריקות, ויותר מעשים גדולים. הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות, ולחבר מחדש את כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל. אנחנו ננצח את הקורונה, אנחנו ננצח את השנאה, כי עוד לא אבדה תקוותנו".

לרשותו של גנץ נתונים 28 יום, החל ממחר, להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה. על פי החוק, הנשיא יכול להעניק למועמד אורכה של 14 יום למשימה, אבל ריבלין יותר מרמז בדבריו שלא יעשה זאת כשאמר כי בעיניו מדובר ב"פרק זמן ארוך מדי", וזאת בשל "גודלם של האתגרים".

תגיות:נפתלי בנטבני גנץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה