חדשות בארץ

גנץ קיבל את המנדט מהנשיא: "אעשה הכל להקים ממשלה לאומית ופטריוטית"

בטקס בבית הנשיא בירושלים, קיבל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מהנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. גנץ מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בסיום דבריו אמר: "מושיט את מרפקי לנתניהו, הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות"

גנץ וריבלין, היום (צילום: מארק ניימן, לע"מ)גנץ וריבלין, היום (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל היום (שני) את תפקיד הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאחר שקיבל אתמול את המלצתם של 61 חברי כנסת. "בחירות רביעיות אינן אפשריות", אמר לגנץ במעמד הטלת המנדט, שהתקיים בבית הנשיא בירושלים. "המפתחות להרכבת ממשלה נמצאים בידיך, וכן בידי כל נבחרי הציבור מכלל המפלגות".

גנץ פתח את דבריו בהתייחסות למשבר הקורונה: "הימים האלו אינם ימים רגילים. התקופה בה אנו נמצאים אינה דומה לשום תקופה אחרת. ישראל בראשיתו של משבר עמוק. משפחות ספונות בבתיהן, מסתגרות. אימהות ואבות, המוטרדים מאימת נגיף מסתורי, מגוננים על ילדיהם ועל עצמם. חלקם איבדו כבר את מקום עבודתם. סבים וסבתות מוצאים את עצמם בבידוד מרצון, והבדידות, שגם בימים רגילים היא קשה, הופכת לקשה שבעתיים".

"בימים שכאלו נדרשים מנהיגים לשים כל שיקול אישי בצד. אני נותן לכם את מילתי: אעשה הכל כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שאוכל, ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה ככל שניתן. ממשלה שבה אני אייצג ואשרת את בוחרי כחול לבן, את בוחרי הליכוד ואת בוחרי כלל המפלגות מימין ומשמאל. אשרת את כלל אזרחי ישראל. ממשלה שבה אני אגן על האינטרסים של מתיישבי יהודה ושומרון ושל אזרחי ישראל הערבים, של תושבי הפריפריה ומרכז הארץ. ממשלה שבה אוביל לריפוי החברה הישראלית מנגיף הקורונה, וגם מנגיף הפילוג והשנאה".

ריבלין חותם על כתב המינוי (צילום: מארק ניימן, לעריבלין חותם על כתב המינוי (צילום: מארק ניימן, לע

נאומו של גנץ היה שזור בביקורת חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו האשים ביצירת קיטוב ופילוג בחברה. "מאז שפרץ משבר הקורונה – שתקתי. לא כינסתי מסיבות עיתונאים בומבסטיות, וסירבתי לדרישות לתקוף את ראש הממשלה ושריו, כפי שאולי היו עושים אחרים במצבי. הציבור הישראלי מאס, וכך גם אני, בדרך הזו של שנאה, פילוג וחוסר ודאות". יו"ר כחול לבן מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה: "אני מציע לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר לפאניקה ולא להכניס את הציבור להיסטריה מיותרת. את המשבר הנוכחי יש לנהל בקור רוח, ולהשכין שקט וביטחון".

בהמשך מתקפתו, טען גנץ כי היו "ניסיונות בלתי לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לנסות לחמוק ממשפט צדק, תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל. איש מאיתנו אינו גדול מהעם הזה, ואין בישראל ולו אדם אחד שגדול מהפרויקט הציוני והישראלי. מי שירים ידו על המשטר היהודי והדמוקרטי בישראל – יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי ויירשם לדיראון עולם בספרי ההיסטוריה שלנו".

את דבריו סיים גנץ בנימה שונה: "ברוח ימים אלו, אני מושיט מכאן את מרפקי לכל ראשי הסיעות הנבחרות בכנסת, ובהם גם לבנימין נתניהו, וקורא להם להניח בצד את הנשק המילולי ההרסני ואת שנאת החינם. אני קורא להם להצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן, העומדים איתי כאיש אחד במסע לריפוי של החברה הישראלית. תמיד רציתי אחדות, אחדות שלא באה לא על חשבון ערכים דמוקרטים וממלכתיות ישראלית. הגיעה השעה גם של ראשי שאר המפלגות, ובמיוחד של בנימין נתניהו, להכריע האם הוא מוכן ללכת בדרך זו. הגיעה העת לפחות מילים ריקות, ויותר מעשים גדולים. הגיעה העת להניח בצד את החרמות ואת החרבות, ולחבר מחדש את כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל. אנחנו ננצח את הקורונה, אנחנו ננצח את השנאה, כי עוד לא אבדה תקוותנו".

לרשותו של גנץ נתונים 28 יום, החל ממחר, להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה. על פי החוק, הנשיא יכול להעניק למועמד אורכה של 14 יום למשימה, אבל ריבלין יותר מרמז בדבריו שלא יעשה זאת כשאמר כי בעיניו מדובר ב"פרק זמן ארוך מדי", וזאת בשל "גודלם של האתגרים".

גנץ ונתניהו נועדו אתמול עם ריבלין, שזימן אותם למעונו לאחר סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת. בסיום הפגישה, שארכה כשעה וחצי, נמסר בהודעה משותפת לליכוד וכחול לבן כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת. השניים סיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם".

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה