חדשות בארץ

נתניהו: ממשלת חירום או אחדות; גנץ: אל תעשה סיבוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב, כי הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותו למשך חצי שנה. לדבריו, הוא מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות שיוויונית ברוטציה, בה יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה למשך שנתיים. גנץ: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל"

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:52)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הבוקר (ראשון) על הצעתו לכחול לבן להצטרף לממשלת חירום בראשותו, על רקע התפשטות נגיף הקורונה. "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה, שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות", כתב בטוויטר.

"שבתי והעברתי הבוקר הצעה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותי. הממשלה תכהן שישה חודשים, ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה. בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום".

נתניהו הוסיף, כי לחלופין הוא "מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב. בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כראש הממשלה, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום ראש הממשלה עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, והממשלה תכהן 4 שנים".

"אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי, ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המשא ומתן כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות, ולהצטרף לכל ממשלה שנקים. מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה", חתם נתניהו את דבריו.

גנץ דחה בטוויטר את הצעותיו של ראש הממשלה: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב- 1:00 בלילה, ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המשא ומתן לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני – נדבר".

ביממה האחרונה פורסם, כי בקוקפיט של כחול לבן שוררים חילוקי דעות חריפים האם להיענות לקריאת ממשלת החירום של נתניהו. על פי הדיווחים, גנץ ומספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי, תומכים בכניסה לממשלה, ולפחות מוכנים להיכנס למשא ומתן על כך. עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי אשכנזי ונתניהו אף שוחחו הלילה ודנו בהקמת ממשלת אחדות. לעומת זאת, מספרי 2 ו- 3 בכחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון, מתנגדים בתוקף להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו.

בציוץ חריף בטוויטר, הגיב יעלון הלילה על הצעדים החדשים למאבק בקורונה עליהם הכריז נתניהו, הכוללים שימוש באמצעים טכנולוגיים לאיכון סלולרי של חולים בנגיף: "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה לצרכים פוליטיים אישיים של נאשם לפני משפט". הבוקר הוסיף יעלון, כי "כחול לבן מגויסת למיגור נגיף הקורונה, ללא תנאי או שיקול פוליטי. כחול לבן לא יכולה להיות שותפה לחיסול הדמוקרטיה במדינתנו, על ידי נאשם הבורח ממשפט".

על אף נטייתם החיובית של גנץ ואשכנזי לרעיון האחדות, בהנהגת כחול לבן משדרים תחושה משותפת של אי אמון בראש הממשלה, וטוענים כי כלל לא העביר להם הצעות קונקרטיות להצטרפות אליו במסגרת של ממשלת חירום או ממשלת אחדות. מקורבים לגנץ צוטטו ב- ynet כמי שאמרו: "נתניהו מסרב לקיים פגישה של צוותי המשא ומתן, את ההצעות הוא מעביר לתקשורת אבל לא אלינו". עוד הוסיפו וטענו, כי "נתניהו עושה תרגיל מלוכלך כאילו יש הצעה או משא ומתן לאחדות – כדי למנוע מחברי הרשימה המשותפת להמליץ על גנץ".

תגיות:בני גנץכחול לבןבנימין נתניהוקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה