חדשות בארץ

יעלון: נתניהו מנצל באופן ציני את משבר הקורונה

מספר 3 בכיר כחול לבן, משה יעלון, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"ניצול ציני של משבר הקורונה לצרכים פוליטיים של נאשם לפני משפט". בהנהגת כחול לבן שוררת מחלוקת עזה האם להיענות לקריאתו של נתניהו להצטרף לממשלת חירום

יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מספר 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה יעלון, תקף אמש (מוצאי שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הודעתו על הצעדים החדשים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה לצרכים פוליטיים אישיים של נאשם לפני משפט", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

התבטאותו של יעלון באה מספר שעות לאחר שנתניהו חזר על קריאתו להקמת ממשלת חירום לאומית. "אנחנו זקוקים לזה", אמר בהצהרה שנשא ממשרד ראש הממשלה. "אסור לנו ללכת לבחירות, מעבר לזה שזה גם בלתי אפשרי ולא רצוי. אנחנו צריכים כרגע לייצב את מדינת ישראל. נצטרך להשקיע כסף גדול ותקציב מיוחד לקורונה – קשה לעשות זאת בממשלת מעבר. אני פונה לעמיתיי – לבני גנץ, לאביגדור ליברמן, לעמיר פרץ – להצטרף. ניתן לחלק סמכות ואחריות, אנחנו יכולים לסכם זאת".

"זה לא ספינים או גחמות פוליטיות", הוסיף נתניהו, "אתם יודעים מה קורה בעולם, אתם רואים את זה, אתם מבינים שאנחנו במשבר עולמי, שלא היה כמותו מאז 1918. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. אנחנו יכולים כבר הערב לדבר על זה, לפתור את זה. אני מבקש מכולם לגלות את האחריות שצריך לגלות בעת הזאת, להשיל את כל הציניות והספקנות, וללכת יחד".

ציוץ הטוויטר של יעלון זכה לביקורת נוקבת ברשת בקרב גולשים ימניים, שהאשימו אותו כי איבד את שיקול הדעת. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) כתב: "תגידו לי שזה פייק, בבקשה". בהמשך הוא פנה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: "שני השותפים חסרי האחריות שלך, משה יעלון ויאיר לפיד, מונעים משנאה אישית ורגשי נקם לנתניהו. הא, ותו לא. והשנאה מקלקלת את השורה. אני רוצה להאמין שאתה לא כזה. שאתה מתחלחל בדיוק כמוני מציוץ הזוי וחולני כזה. שמה שמניע אותך זו טובת מדינת ישראל".

"זה הזמן לעזוב אותם, לגלות אחריות ומנהיגות, לאזור אומץ, ולהצטרף לממשלת חירום. תשאיר אותם להיעלם בתהום הנשייה הפוליטי, ששמור לאופורטוניסטים חסרי אחריות, ותיזכר כמנהיג אחראי שיודע להבחין בין עיקר לטפל, בין חשוב יותר לחשוב פחות, ומאחד את עם ישראל ברגעי משבר. אל תיגרר אחריהם למקומות רעים".

בהנהגת כחול לבן שוררת מחלוקת עמוקה האם להיענות לקריאתו של נתניהו. בעוד לפיד ויעלון מתנגדים בתוקף להצטרפות לממשלה בראשותו, גנץ ומספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי, תומכים בכניסה לממשלה. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, אשכנזי ונתניהו אף שוחחו הלילה, ודנו בהקמת ממשלת אחדות.

יעלון מצדו המשיך גם הבוקר בשלו: "כחול לבן מגויסת למיגור נגיף הקורונה, ללא תנאי או שיקול פוליטי. כחול לבן לא יכולה להיות שותפה לחיסול הדמוקרטיה במדינתנו, על ידי נאשם הבורח ממשפט".

תגיות:משה יעלוןכחול לבןקורונהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה