חדשות בארץ

גני הילדים ומקומות הפנאי ייסגרו; נתניהו: "אפשר לנצח את הנגיף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על סגירת כל מקומות הפנאי והבילוי, וקרא לכל מי שלא צריך לצאת לעבוד או לנסוע – להישאר בבית. הוא הבהיר כי השירותים החיוניים, כולל אספקת המזון, ימשיכו לפעול כרגיל: "גם לפסח יש מזון די והותר". משרד הבריאות הגביל את ההתקהלות במרחב אחד ל- 10 אנשים. גני הילדים והפעוטונים ייסגרו החל ממחר בבוקר

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90) נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (מוצאי שבת) על השבתת "כל מה שקשור לתרבות הפנאי" החל ממחר בבוקר, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הוא הבהיר כי השירותים החיוניים של המשק ימשיכו לפעול, וקרא שוב להקמתה של ממשלת חירום לאומית.

"אנחנו עדיין בעיצומו של משבר בין-לאומי. הקרב הוא קודם כל על החיים, וכמובן על בריאות הציבור", פתח נתניהו את דבריו בהצהרה ממשרד ראש הממשלה. הוא ציין את התחלואה והתמותה הגוברת במקומות שונים בעולם, בין היתר באיטליה, והוסיף: "מדינות מאמצות, אחת אחרי השנייה, את הצעדים שאנחנו קיבלנו. המדיניות שלנו היא דינמית, מטבע הדברים, ואנחנו צופים פני עתיד. מבחינת שיעור התחלואה, אנחנו במצב הטוב ביותר בעולם. יש תוחלת למאמצים שלנו כממשלה ושלכם כאזרחים".

"אנחנו מתייחסים לאירוע הזה כמתגלגל", המשיך ראש הממשלה. "המחלה משתנה. אני בקשר עם מנהיגים, אנחנו מנסים כל הזמן להקדים את המחלה, ולהקדים את העולם. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה, ועל כן כל יום-יומיים מביאים את ההחלטות החדשות שאנחנו מקבלים, כי המצב אינו סטטי. זה לא זבנג וגמרנו".

"אני מעריך, שיש לנו אפשרות לא רק להתגבר על המשבר, אלא גם לנצח את הנגיף. אבל זה מחייב את כולנו לעבור לשגרת חיים חדשה, למשך הזמן הדרוש, ולהיערך לצעדים שיאפשרו להגביל את קצב ההתפשטות של המחלה ולהבטיח שמערכות הבריאות שלנו עומדות בנטל. היעד הוא הצלת חיים, פשוטו כמשמעו. האויב הוא בלתי נראה. כדי לנצח את הנגיף, אנחנו חייבים יחד – כממשלה וכאזרחים – לעשות הכל כדי לא להדביק וכדי לא להידבק".

נתניהו ציין, כי כחלק המאבק בנגיף יופעלו אמצעים טכנולוגיים, שנעשה בהם שימוש במסגרת המלחמה בטרור, כשהמטרה היא לאתר במהירות את החולים בקורונה ולנטרם: "מחר בממשלה נאשר אמצעים חדשים, שבמשך כל השנים נמנעתי להפעיל בציבור האזרחי. ביקשתי את אישור משרד המשפטים. זה לא פשוט, יש בזה פגיעה מסוימת בפרטיות, אבל זה כלי מאוד אפקטיבי. האמצעי הזה נוסה בטייוואן, כנראה בהצלחה יתרה. ישראל היא אחת המדינות הבודדות שיש לה את היכולת הזו, ונשתמש בה לאיתור מהיר ואפקטיבי של הנגיף".

"אנחנו מפתחים פה שגרה חדשה, לא לעולמי עד, ודאי לשבועות הקרובים, אולי חודשים", הצהיר נתניהו. "הצעד הראשון הוא לשמור על ההיגיינה: שטיפת ידיים בסבון. אל תלחצו ידיים. חייבים לשנות הרגלים. הדבר השני: לשמור על מרחק של 2 מטר". הוא פנה בקריאה לכל מי שמחויב בבידוד להקפיד על כך: "הישארו בבידוד".

בהתייחסו לצעדים החדשים עליהם הוחלט, אמר נתניהו כי "כל מה שקשור לתרבות הפנאי" יופסק החל ממחר בבוקר, וכי כל מי שלא חייב לצאת לעבודה או לנסיעה – עליו להישאר בבית: "אנחנו מקטינים את המגע של הציבור". הוא הבהיר, כי תובטח פעילותם של השירותים החיוניים במשק: "אין סיבה להסתער על הסופרמרקטים. יש לנו מלאים ואספקה מכאן ועד להודעה חדשה. המזון מגיע דרך הים – אין לנו מגבלה. גם לפסח יש מזון די והותר. לא יהיה מחסור. לא יהיה שום מחסור בתרופות, בתי המרקחת ממשיכים לעבוד. שירותי הבנקאות, הכספומטים ותחנות הדלק ממשיכים לעבוד כרגיל". בשלב זה התחבורה הציבורית לא תופסק, אך ההמלצה היא להימנע ככל הניתן משימוש בה.

בסיום דבריו חזר נתניהו על קריאתו להקמת ממשלת חירום לאומית: "אנחנו זקוקים לזה. אסור לנו ללכת לבחירות, זה גם לא אפשרי. אנחנו צריכים כרגע לייצב את מדינת ישראל. אני פונה לעמיתיי – לבני גנץ, לאביגדור ליברמן, לעמיר פרץ – להצטרף. אנחנו יכולים לסכם זאת. צריך להשיל את הציניות והספקות, וללכת יחד. אני מבקש מכולם לגלות את האחריות שצריך לגלות".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, שדיברה אחרי נתניהו, קראה להקפיד על כללי התנהגות חדשים של "ריחוק חברתי", שכוללים מגבלה נוספת על התקהלויות: "כלל 2 המטר, המרחק שמבטיח לנו שלא נהיה באזור הרסס של הווירוס. מעבר לכך היגיינה אישית, עיטוש ושיעול למרפק ולא ליד. התקהלויות לא אפשריות בכל מקרה, אנחנו מבקשים שלא יהיו יותר מ- 10 אנשים במרחב אחד, וגם אותם 10 אנשים צריכים לשמור מעל 2 מטר".  

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הוסיף כי גני הילדים והפעוטונים יושבתו החל ממחר בבוקר, ויצטרפו בכך למוסדות החינוך שכבר מושבתים. הוא ציין, כי המגזר הפרטי לא ייסגר, אך ההנחיה למנכ"לי החברות היא לצמצם ככל שאפשר את העבודה המשותפת במשרדים ולעבור לעבודה מהבית.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה