חדשות בריאות

לא יותר מ- 10 אנשים ביחד: ההנחיות המלאות של משרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם את ההנחיות החדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת שגרת החיים החדשה, כל מוסדות החינוך ומקומות הפנאי ייסגרו, וחל איסור על התכנסויות מעל 10 אנשים. השירותים החיוניים יישארו פתוחים. מומלץ להימנע, ככל הניתן, משימוש בתחבורה ציבורית. כל הפרטים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות הצהרתו אמש (מוצאי שבת) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על צעדים חדשים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, פרסם משרד הבריאות הלילה את ההנחיות החדשות, הנכנסות לתוקף החל מהבוקר. להלן ההנחיות המלאות.

 

מערכת החינוך

כל מוסדות החינוך יפסיקו לפעול, ללא קשר למספר הילדים במסגרת.

הוראת הסגירה תחול גם על מסגרות החינוך המיוחד, הפנימיות, מעונות היום, המשפחתונים, מחנות הנוער, הקייטנות והצהרונים.

 

מקומות הפנאי

כל מקומות הפנאי, התרבות והבילוי ייסגרו.

הוראה זו תחול גם על הקניונים – למעט מרכולים ובתי מרקחת; בתי אוכל – למעט מקומות שמוכרים מזון שלא לצריכה במקום; חדרי כושר, בריכות שחייה ופארקי מים; מתקני שעשועים ולונה פארק; גן חיות, ספארי ופינות חי;  מקומות לעריכת מופעים וירידים; כלי שיט ציבורי, רכבל ואתרי מורשת.

בנוסף ייסגרו אולמות האירועים, מקוואות הגברים ובתי המרחץ.

 

מקומות העבודה

מקומות עבודה ייערכו להמשך העברת עבודה מהבית ללא התקהלויות כלל. לעת הזאת הם יוכלו להמשיך לעבוד, כל עוד הם מקפידים על קיום מרחק של 2 מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים.

חל איסור מוחלט על הגעת חולים למקום העבודה.

ייסגרו עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם.

 

הוראות נוספות

יש להימנע מנסיעה של יותר מ- 2 ברכב.

חל איסור על כל ההתכנסויות מעל 10 אנשים.

תפילה וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד 10 אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, ולא יותר מ- 2 קבוצות בו זמנית.

חל איסור ביקורים במסגרות רווחה, סיעוד או בריאות, המשמשים כבתים לחיים עבור תושביהם, למעט מלווה אחד לכל היותר, רצוי מלווה קבוע.

משרד הבריאות ממליץ להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית.

 

נתניהו: אין סיבה להסתער על הסופרמרקטים

בהצהרה שמסר אמש ממשרד ראש הממשלה, הבהיר נתניהו כי השירותים החיוניים של המשק ימשיכו לפעול. "אין סיבה להסתער על הסופרמרקטים. יש לנו מלאים ואספקה מכאן ועד להודעה חדשה. המזון מגיע דרך הים – אין לנו מגבלה. גם לפסח יש מזון די והותר. לא יהיה מחסור. לא יהיה שום מחסור בתרופות, בתי המרקחת ממשיכים לעבוד. שירותי הבנקאות, הכספומטים ותחנות הדלק ממשיכים לעבוד כרגיל".

נתניהו הוסיף וקרא לכל למי שלא חייב לצאת לעבודה או לנסיעה – להישאר בבית: "אנחנו מקטינים את המגע של הציבור". לדבריו, "אנחנו מפתחים פה שגרה חדשה, לא לעולמי עד, ודאי לשבועות הקרובים, אולי חודשים". הוא הדגיש את חשיבות השמירה על ההיגיינה ועל מרחק של 2 מטרים בין אנשים, ופנה בקריאה לכל מי שמחויב בבידוד להקפיד על כך.

"אנחנו עדיין בעיצומו של משבר בין-לאומי. הקרב הוא קודם כל על החיים, וכמובן על בריאות הציבור", הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו מתייחסים לאירוע הזה כמתגלגל. המחלה משתנה. אני בקשר עם מנהיגים, אנחנו מנסים כל הזמן להקדים את המחלה, ולהקדים את העולם. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה, ועל כן כל יום-יומיים מביאים את ההחלטות החדשות שאנחנו מקבלים, כי המצב אינו סטטי. זה לא זבנג וגמרנו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה