הום סטיילינג

פחות זה יותר: כך תעצבו חלל בסגנון מינימליסטי

הסגנון המינימליסטי בעיצוב מאופיין בעיקר בפרקטיות ופונקציונליות שהוא נותן לחלל, ובפישוט החללים לצורות גאומטריות פשוטות

אא

הסגנון המינימליסטי התפתח בשנות ה60 של המאה ה-20, סגנון המבטא את העקרונות של הפוסט-מודרניזם. הקו המנחה של העיצוב המינימליסטי הוא האמירה של מיס ואן דר רוהה,"Less is more"  – פחות זה יותר.

הסגנון המינימליסטי בעיצוב מאופיין בעיקר בפרקטיות ופונקציונליות שהוא נותן לחלל, ובפישוט החללים לצורות גאומטריות פשוטות. לכן ההמלצה למי שאוהב את הסגנון המינימליסטי היא להשתמש במעט רהיטים וחפצי נוי, שיאפיינו עיצוב עדין ואלגנטי.

כדי לעצב סביבה מינימליסטית חשוב לפעול לפי שלושת הכללים הבאים:

1. פחות זה יותר – בחרו להשתמש במעט רהיטים וחפצי נוי.

2. בחרו ברהיטים עם קווים אורתוגונליים וישרים - הריהוט חייב להיות פונקציונלי, פרקטי ועדין, והכי טוב - כשהריהוט הוא מולטי פונקציונלי, כגון ספה הנהפכת למיטה, או שיש בה שולחן משולב שנשלף.

3. ההדגשת החלל הריק - בחרו את האזורים שתרצו להשאיר ריקים. לדוגמא - שימו ספרים רק בצד אחד של המדף, ואת הצד השני השאירו ריק. כך גם בפינת ספות: השאירו מקום אחד ריק. הרעיון הוא שהרהיטים ידגישו את החלקים הריקים. צריך לדאוג שלא ייראה כאילו עדיין לא סיימנו לעצב, לכן חשוב מאד להקפיד על הפרופורציות של החלקים הריקים והחלקים המעוצבים.

4. בחרו בצבעים ניטרליים, כגון: לבן, off white, שחור, אפור וכו'. הצבע הלבן הוא לגמרי המלך בעיצוב המינימליסטי - אבל כדי להפוך אותו ממשעמם למיוחד הדגישו אותו ע"י שימוש נקודתי בצבע מנוגד. שימוש בצבעים מותר לגמרי (למשל גווני כחול משולבים באפור). אישית, כשאני מעצבת חלל בסגנון זה אני משתדלת לבחור 3 צבעים בלבד, לדוגמא – לבן, שחור ועץ.

5. תאורה - בעיצוב המינימליסטי התאורה משמשת ככלי עיצובי היוצר דרמה ואפקט בחלל, רק שימו לב לבחור גופי תאורה בעיצוב נקי.

6. הישארו רק עם ההכרחי - ותרו על כל החפצים המיותרים, השאירו רק את הנחוצים ואותם אחסנו בתוך ארון סגור. לכל חפץ חייב להיות מקום אחסון (למשל במטבח – המיקרוגל צריך להיות בתוך ארון סגור ולא על השיש).

אם אתם אוהבים מאוד טקסטורות, וקשה לכם לוותר על זה, ויחד עם זה גם רוצים לעצב בסגנון המינימליסטי - בחרו בטקסטורה אחת שתחזור על עצמה בכמה מקומות.

המינימליזם מבוסס על הרכב של מעט מאד רהיטים, אין רהיט מיותר! מה שגם מבטא אורח חיים מסודר ומאורגן, עם מעט חפצים.

חשוב להדגיש שהעיצוב המינימליסטי הוא לא עיצוב פשוט. הוא מצריך חשיבה רבה ותכנון נכון ומדויק, ע"מ להגיע לתוצאה מרשימה. אחרת - יתקבל חלל הנותן תחושה של ריקנות, כאילו חסר משהו (לא גמור). חשוב לדעת לשלב את הצבעים הניטרליים כך שלא ייראו "מתים", וכמו כן לשלב בצורה נכונה בין הריק למלא.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות:TammyRotenberg@Gmail.com

תגיות:עיצובהום סטיילינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה