חדשות בארץ

דיווח: לוי אבקסיס מתכוונת להמליץ בנפרד על מועמד להרכבת הממשלה

על פי הידיעה שפורסמה בחדשות 12, יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, אינה מסתפקת בהתנגדות לממשלת מיעוט של כחול לבן, שתישען על הרשימה המשותפת, אלא מתכוונת להמליץ לנשיא ריבלין על מועמד מטעמה להרכבת הממשלה, בנפרד מסיעת העבודה-מרצ. אם תרחיש זה יתממש, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יזדקק להמלצתם של כל חברי הרשימה המשותפת, כולל נציגי בל"ד

פגישת נתניהו וגנץ עם הנשיא ריבלין, ספטמבר 2019 (צילום: חיים צח, לע"מ)פגישת נתניהו וגנץ עם הנשיא ריבלין, ספטמבר 2019 (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, מתכוונת להמליץ לנשיא המדינה ראובן ריבלין על מועמד מטעמה להרכבת הממשלה, בנפרד מהמלצת רשימת העבודה-מרצ בה היא חברה. כך דיווחה הערב (חמישי) דפנה ליאל בחדשות 12.

על פי הדיווח, לוי אבקסיס שיגרה ללשכת הנשיא בקשה להגיש המלצה נפרדת על מועמדה לתפקיד מרכיב הממשלה. אם אכן המהלך יצא לפועל, יצטרך יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לקבל את המלצתם של כל חברי הרשימה המשותפת, כולל נציגי בל"ד, כדי שיוכל לזכות במנדט מהנשיא. 

כזכור, לפני יומיים הטילה לוי אבקסיס פצצה פוליטית, כשהודיעה כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, היא תקפה בחריפות את כחול לבן, והבהירה כי אינה רואה עצמה מחויבת עוד לשותפות עם מרצ.

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, שספג מכה קשה בעקבות הודעתה של עמיתתו לסיעה, אמר בצהריים כי לא יתמוך בהקמת ממשלת ימין צרה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא דחה בכך קריאות שנשמעו בהנהלת המפלגה, שלא לשלול כניסה לממשלה עם נתניהו. "כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת", אמר בפתח ישיבת סיעת העבודה-מרצ.

בהתייחסו להתנגדותה של לוי אבקסיס להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת, אמר פרץ: "המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה. חרף התחושות הקשות, אני ממשיך לקיים קשר עם חברת הכנסת לוי אבקסיס, ומקווה להגיע לתיאום הפעילות העתידית איתה". הוא גינה בחריפות את האיומים שהושמעו נגדה, וקרא לפעילים הפוליטיים במפלגות השונות "לשמור על איפוק ולא לחצות קווים אדומים".

פרץ ציין כי נפגש אתמול עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "הפגישה היתה טובה, ודנו באתגרים העומדים בפני מדינת ישראל ובדרכים להקמת ממשלה חדשה". לדבריו, "ישנם מספר שלבים משמעותיים, שהראשון בהם הוא המלצה לנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב, ואני ממליץ כי נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, טען בישיבת הסיעה כי "משבר הקורונה דווקא חושף את המחדלים ארוכי השנים של נתניהו, שהזניח את מערכת הבריאות". לדבריו, "הקורונה לא יכולה לתת חסינות לנתניהו, לא משפטית ולא פוליטית. בשלישי הקרוב ייפתח המשפט של ראש הממשלה הנאשם. אין לו מנדט מוסרי להמשיך לכהן, וגם תחושת החירום של הקורונה לא תסתיר את הניסיון המתמשך של נתניהו לרמוס את מערכות שלטון החוק".

"אנחנו נחושים להקים ממשלה שבראשה יעמוד בני גנץ. זו הייתה ההבטחה המרכזית שלנו, וזו המטרה שלנו עכשיו. אני מצפה מכל חברי הרשימה לעמוד במילתם. מי שלא יעמוד בזה – צריך להחזיר את המנדט", הצהיר הורוביץ ברמז ברור ללוי אבקסיס, שנעדרה מהישיבה.

תגיות:מפלגת העבודהאורלי לוי אבקסיסכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה