חדשות בארץ

רופא בשיבא נדבק; במל"ל שוקלים לסגור את מערכת החינוך

לפי מד"א, מאז הלילה ועד לשעה זו, התקבלו במוקד למעלה מ-18,000 שיחות, ביחס ל-5,500 המתקבלות בזמני שגרה. מזכ"לית ארגון המורים לראש הממשלה: הורה על שביתה מוחלטת של מערכת החינוך, "ישראל היא מדינה צפופה ביותר, רק בשבוע האחרון קפץ מספר הנדבקים פי שלושה"

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בנושא נגיף הקורונה (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בנושא נגיף הקורונה (צילום: פלאש 90)
אא

רופא שעבד במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שיבא חלה בנגיף הקורונה, והועבר למתחם הבידוד בבית החולים בתל השומר. לפי הודעת בית החולים היום (חמישי), הרופא שב מצרפת ב-2 במרץ, בטרם פורסמו הנחיות הבידוד הביתי על יעד זה, והוא הספיק לעבוד במלר"ד במשך משמרת אחת באותו היום שחזר ארצה. מצבו קל, וכל העובדים ששהו עמו במשמרת אותרו ונשלחו לבידוד, וכך גם כל מי שבא איתו במגע. מטופלים שטופלו ישירות על ידי הרופא יאותרו בקרוב ויעודכנו באופן אישי.

בצהריים מסרו במד"א כי מאז הלילה ועד לשעה זו, התקבלו במוקד למעלה מ-18,000 שיחות, ביחס ל-5,500 המתקבלות בזמני שגרה. בארגון מדגישים כי על מנת לקבל פרטים כלליים והנחיות בנושא הקורונה, במקרים בהם אין תסמינים גופניים, יש להיכנס לאתר משרד הבריאות או ליישומון "מד"א שלי", לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400* או למוקדי קופות החולים. בכל מקרה של אדם בבידוד בית אשר חש תסמינים כמו חום גבוה, שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א.

לוח הטיסות בנתב''ג, אתמול (צילום: פלאש 90)לוח הטיסות בנתב''ג, אתמול (צילום: פלאש 90)

החובשים והפרמדיקים של מד"א ממשיכים בלקיחת דגימות ממטופלים אשר נמצאים בבידוד ביתי, דיווחו על תסמינים, ולאחר החלטת רופא מחוזי ממשרד הבריאות נדרשו לבדיקה. עד כה נלקחו דגימות מיותר מ-2,500 מבודדי בית.

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים החלו בביצוע בדיקות חום לכל המבקרים. מבית החולים נמסר שהמאבטחים מצויידים במדי חום דיגיטליים וכי הם מתשאלים את הנכנסים בשערי המבנה, תוך ביצוע הבדיקה. עד כה סורבה כניסתם של בודדים בלבד, אשר לא השלימו תקופת בידוד בביתם כנדרש על פי הוראות משרד הבריאות, או מי שנמצאו עם חום במהלך הבדיקה. מנכ"ל בית החולים, פרופסור זאב רוטשטיין, אמר: "אנו עושים הכול למען שמירה על בריאותם של מטופלי בית החולים והצוותים המטפלים - הדרושים בימים אלו במיוחד ועובדים מסביב לשעון ביתר שאת. אנו מונעים כניסתם של חולי קורונה פעילים לבית החולים שלא בדרך תקנית ומוסדרת".

ברקע המאמצים למנוע את התפשטות נגיף הריאות ושמירה על בריאות התלמידים והמורים, במועצה לביטחון לאומי שוקלים להכריז על סגירת מערכת החינוך. לפי הפרסומים, אחר הצהריים ידונו במל"ל על השבתה מוחלטת של מערכת החינוך. קדמה לכך קריאתה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על סגירת מוסדות החינוך עד להודעה החדשה.

במכתב ששיגרה ללשכת ראש הממשלה נכתב כי "ישראל היא מדינה צפופה ביותר, רק בשבוע האחרון קפץ מספר הנדבקים פי שלושה". לדבריה, "עוד ועוד מדינות סגרו את בתי הספר וגני הילדים", וכי "סין, שסגרה באופן הרמטי את כלל המערכות, לרבות מוסדות החינוך, הצליחה להגיע לשליטה במספר החולים ואף לצמצם אותם, אולם מערכת החינוך אצלנו פתוחה".

לפי נתונים שפרסם משרד החינוך, 2,348 תלמידים ו-211 עובדי הוראה נכנסו היום לבידוד. בין התלמידים, 120 פעוטות בגני ילדים. "בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות, החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמידים, לעובדי ההוראה, לבני המשפחות ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה ו/ או הסובלים ממחלות רקע", הוסיפה בן דוד.

"דוח ארגון הבריאות העולמי מסין קבע שמרבית האנשים נדבקים בבית או בעבודה", הדגישה, "התלמידים ועובדי ההוראה יביאו את המחלה הביתה וידביקו את בני משפחתם. הם ידביקו אחרים. כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל ארצית לא יצלחו ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד החינוךהמל"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה