חדשות יהדות

הרב רצון ערוסי: "אין ללוות את המת בהתכנסות ברוב עם"

על פי הפרסומים, מגיפת הקורונה עלולה להביא לאחוזי תמותה משמעותיים. הרב רצון ערוסי מדריך בפסיקה רלוונטית לגבי קבורת נפטרים עתידיים, ל"ע, מנגיף הקורונה

  • ט"ז אדר התש"פ
הרב רצון ערוסי (צילום: שרון חן)הרב רצון ערוסי (צילום: שרון חן)
אא

הועדה לכבוד המת ברבנות הראשית לישראל מקיימת בימים אלו שורת התייעצויות לקראת פרסום הנחיות לצוותי חברא קדישא בארץ ישראל ובעולם היהודי כולו, לטיפול במתים ממגיפת הקורונה.

על אף שנכון לשעה זו לא פורסמה תמותה בישראל מהמגיפה, על פי הפרסומים השונים עלולה המגיפה המדבקת להגיע לאחוזי תמותה משמעותיים, מה שמצריך היערכות מיוחדת של אנשי חברא קדישא.

בתשובה לועדה לכבוד המת, מתייחס הרב הגאון רצון ערוסי, רבה הראשי של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, כיצד ראוי לטפל במתים מהמגיפה. על פי שיטתו יש לקבור את המתים מהמגיפה בצורה מידית ללא שום שהות, תוך שמירה מקסימלית על בריאות הציבור והצוות המטפל בהליך הקבורה

"טהרת המת ותכריכין הן ממנהגי ישראל, אך איסור הלנת המת הוא דין (הרמב"ם הלכות אבל)", כותב הרב. על כן "במקרה הצורך יש לקבור את המתים ללא טהרה במהירות האפשרית ביותר". באשר למנהג הקבורה בעפר ועטיפת המת בשקית פלסטיק, מדריך הרב כי הפתרון הוא לשים מעט עפר בשקית הפלסטיק וכי כך נהגו בישראל לקבור בגלוסקמא שהיא תיבת שיש או אבן, ואין לחשוש מעבר לכך לקבורה בעפר.

על פי הנחיות משרד הבריאות אין להיכנס בהתכנסויות ועל כן גם אין ללוות את המת בהתכנסות רוב עם.

באשר לאפשרות להלין את המת מספר ימים בקירור באופן שיפוג מהמת נגיף הקורונה ואחר כך לקוברו בכבוד, דוחה זאת הרב ערוסי, ומפנה לדברי השולחן ערוך "אין משהין את המת אלא מדחין (ממהרין לקבור) מיטתו מיד". על כן אין להלין את המת בשום מצב ובמקרה הצורך מפנה הרב להלכה שאף מסתייעים בגויים לצורך קבורה בשבת או בימים טובים.

"אין אנו רשאים להמר על בריאות הציבור אפילו ספק ספיקא של סכנה", מסכם הרב ערוסי ומסיים בתפילה, "יהי רצון שה' יתברך יקבל תפילותינו יצילנו מנגעים וחליים רעים ויסיר מקירבנו כל מחלה וירפאנו ברפואה שלימה".

תגיות:הרב רצון ערוסיבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה