חדשות בעולם

טראמפ הודיע על השעיית הטיסות מאירופה לארצות הברית

בנאום דרמטי לאומה האמריקנית, הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על השעיית הטיסות מאירופה לארצות הברית למשך 30 יום. הוא קרא לאחדות פנימית בארצות הברית: "האמריקנים תמיד התעלו מול האתגרים. אנחנו נצא מהאתגר הזה חזקים ומאוחדים יותר מתמיד"

טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נקט הלילה (חמישי) בצעד דרמטי, במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, והודיע על השעיית הטיסות מ- 26 מדינות באירופה לארצות הברית למשך 30 יום.

ההגבלות החדשות יחולו על אזרחים זרים, המגיעים מהמדינות באירופה החתומות על אמנת שנגן, שמאפשרת מעבר חופשי ביניהן ללא ביקורת גבולות. ההוראה אינה חלה על בריטניה, שאינה חתומה על האמנה. אזרחים אמריקנים ותושבי קבע, שיגיעו ממדינות אלו, יעברו בדיקות עם נחיתתם ויצטרכו לשהות בבידוד למשך 14 יום. הצעד ייכנס לתוקף בשישי בחצות.

טראמפ הודיע על המהלך החדש בנאום לאומה מהבית הלבן. לדבריו, "האיחוד האירופי נכשל בנקיטת אמצעי הזהירות בהם נקטנו ובהגבלת הנסיעות מסין וממקומות אחרים", ועל כן הוחלט על השעיית הטיסות "כדי למנוע ממקרים חדשים להגיע לחופינו". לאחר הנאום, הבהיר הממשל האמריקני כי ההגבלות החדשות חלות רק על תנועת הנוסעים, ולא על תנועת המסחר והמטענים.  

במהלך דבריו, קרא טראמפ לאחדות פנימית: "כולנו בזה ביחד. עלינו לשים את הפוליטיקה בצד, לחדול מהמפלגתיות ולהתאחד כאומה אחת ומשפחה אחת. כפי שההיסטוריה הוכיחה, האמריקנים תמיד התעלו מול האתגרים. אנחנו נצא מהאתגר הזה חזקים ומאוחדים יותר מתמיד". הוא הוסיף, כי "אף מדינה אינה ערוכה או עמידה יותר מארצות הברית. יש לנו הכלכלה הטובה ביותר, מערכת הבריאות המתקדמת ביותר והרופאים, המדענים והחוקרים המוכשרים ביותר בעולם".

הנשיא האמריקני פירט בנאומו מספר הקלות כלכליות, שיינתנו לאזרחים שנפגעו מהתפרצות הקורונה. הוא הדגיש, כי "זה לא משבר פיננסי, אלא רק אירוע זמני שנתגבר עליו כאומה וכעולם".

בתוך כך, יוון דיווחה הבוקר על קורבן ראשון מנגיף הקורונה. מדובר בגבר בן 66, שהיה בקבוצת התיירים היוונים שביקרה בחודש שעבר בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית. נהג האוטובוס ממזרח ירושלים, שהסיע את התיירים, מאושפז במצב קשה בבית החולים פדה-פוריה בצפון. בתחילת השבוע נמסר ממשרד החוץ, כי עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה, שהיה על הטיסה שהחזירה את התיירים לארצם, אובחן כנשא של הנגיף, והדביק שניים מבני משפחתו במחלה. ביוון אובחנו עד כה 99 מקרי הידבקות.

ברחבי העולם נדבקו עד כה בנגיף הקטלני למעלה מ- 125 אלף בני אדם, ויותר מ- 4,600 בני אדם מתו. באיטליה, מוקד ההתפרצות הקשה ביותר של הקורונה באירופה, נדבקו 12,462 איש בנגיף, ו- 827 בני אדם מתו. בצרפת דווח על 2,284 נדבקים ו- 48 מקרי מוות. בספרד אובחנו 2,227 מקרי הידבקות, מתוכם מתו 55 חולים. ברחבי ארצות הברית אותרו עד כה 1,312 חולי קורונה, והנגיף גבה עד כה את חייהם של 38 בני אדם.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה