חדשות בארץ

עובד בשגרירות ישראל ביוון ובני משפחתו נדבקו בקורונה

ממשרד החוץ נמסר, כי העובד היה על הטיסה של התיירים היוונים, שעם חזרתם ליוון אובחנו רובם כחולי קורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים שיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה, וידון עמם באתגרים ובשיתופי פעולה בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה אובחן כנשא של נגיף הקורונה, והדביק שניים מבני משפחתו במחלה. כך נמסר הבוקר (שני) ממשרד החוץ. בהודעת המשרד צוין, כי העובד היה על הטיסה של התיירים היוונים, ששהו בארץ לפני כשבועיים, ועם חזרתם לארצם אובחנו רובם כחולי קורונה.

השגרירות הישראלית ביוון תהיה סגורה היום, ותעבור חיטוי על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי. משרדי הבריאות של ישראל ויוון עומדים בקשר על מנת לטפל במקרה באופן המיטבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום שיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה, וידון עמם באתגרים ובשיתופי פעולה בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה. בשיחה ישתתף, בין היתר, ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, שארצו מהווה אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים של הנגיף מחוץ לסין.

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, הודיע כי סבב ההתייעצויות שיקיים הנשיא ראובן ריבלין עם נציגי הסיעות בכנסת, ייערך במתכונת מצומצמת, וזאת לאור התפשטות נגיף הקורונה. גם מעמד הגשת תוצאות הבחירות הרשמיות ייערך במתכונת מוגבלת.

בדיון הערכת מצב שקיים טובי אתמול, הוחלט כי הכניסות לבית הנשיא יצומצמו למעבר דרך שער הכניסה הראשי. כל הנכנסים בשערי בית הנשיא יוחתמו על הצהרה, שלא שהו ב- 14 הימים האחרונים בחו"ל. הסיורים, הנערכים על ידי מרכז המבקרים, יועברו לגינת בית הנשיא בלבד, ולא יתקיימו אירועים בנוכחות של יותר מ- 100 איש. עוד קבע טובי כי תיאסר יציאת עובדים לחו"ל, וכי הגשת כתבי האמנה של שגרירים חדשים תתקיים במתכונת מצומצמת ומקוצרת. בנוסף, לא יתאפשרו לחיצות ידיים ותמונות קבוצתיות במהלך אירועים בהשתתפות הנשיא. במתחם בית הנשיא ימוקמו אמצעי חיטוי.

מצעד החיים, המתקיים מדי שנה במחנה ההשמדה אושוויץ ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, לא ייערך השנה, לראשונה מאז 1988. יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן, אמר כי ההחלטה על ביטול האירוע התקבלה לאור התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם: "בלב כבד, ולאחר התייעצויות עם גורמי הבריאות המוסמכים, אנו נאלצים להודיע על דחייתו של מצעד החיים השנה. מתוך הדאגה לבריאותם של המשתתפים הרבים והניצולים שמצטרפים אליהם, ומעצם העובדה כי מדובר בפרויקט בינלאומי הכולל 110 משלחות מרחבי העולם, מוטלת עלינו האחריות לנקוט במשנה זהירות בהתאם להוראות הגורמים במדינות השונות".

תגיות:משרד החוץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה