חדשות בארץ

ליברמן: "לא נספק לנתניהו מודיעין וכדורי הרגעה"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא רוצה את פסקת ההתגברות ואת החוק הצרפתי, כל ההכחשות שלו זה סיפורי עלי ביבי"

ליברמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא לא רוצה ממשלת חירום או ממשלת אחדות", אמר בפתח ישיבת סיעתו, שהתקיימה במלון נווה אילן ליד ירושלים. "הוא רוצה שני דברים פשוטים: את פסקת ההתגברות ואת החוק הצרפתי. כל ההכחשות שלו זה סיפורי עלי ביבי. הוא מוכן ללכת בשביל זה למערכת בחירות רביעית, כל השאר זה מסך עשן".

"אנחנו נמצאים במצב חירום, זה ברור לכולם. הסיפור של הקורונה פוגש אותנו בעיתוי בו קופת המדינה ריקה", הוסיף ליברמן. "היה מצופה מראש הממשלה לפעול לפיוס, לפעול לקירוב, לנסות ולאחות את כל הקרעים אחרי שלוש מערכות בחירות. במקום זה, ראש הממשלה עוסק בדה-לגיטימציה נגד כל אחד שלא מסכים איתו. הוא מפעיל מכונה אדירה של שטנה, הסתה ושקרים נגד כל אדם או מערכת שלא מקבלים את דעתו".

"אנחנו רוצים קואליציה ציונית וליברלית, ולא פוסלים אף אחד", הצהיר יו"ר ישראל ביתנו. הוא טען, כי בעמדתו ביחס לממשלת מיעוט הנתמכת על ידי הרשימה המשותפת לא חל שינוי, אבל לדבריו "אנחנו לא חייבים לספק לא מודיעין ולא כדורי הרגעה לבנימין נתניהו. נקבל החלטות בהתאם לאינטרס הלאומי ובהתאם להתחייבויות לבוחר". הוא הבהיר, כי ההחלטה על מי להמליץ לנשיא המדינה ראובן ריבלין כמועמד להרכבת הממשלה תגובש "יותר מאוחר", ותימסר ביום ראשון, במהלך יום ההתייעצויות של סיעות הכנסת עם הנשיא.

מוקדם יותר הבוקר, נפגש יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, וזאת בצל הודעתה הדרמטית של יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, כי לא תתמוך בממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת. בהודעה משותפת שנמסרה בתום הפגישה, נאמר כי "גנץ ופרץ סיכמו להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם, ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית, כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא".

בפוסט בפייסבוק הוסיף פרץ והבהיר: "למרות ההתפתחויות, אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו, שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית. עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו, ואנחנו מחויבים לדרך הזאת".

"רגעי ההכרעה מביאים עימם קשיים בכל המפלגות", המשיך יו"ר העבודה. "אני עושה את כל הנדרש על מנת להתגבר עליהם, ולהמשיך לפעול כדי להעניק לאזרחי ישראל את הממשלה עליה התחייבנו לפני הבחירות. יש בפנינו משימה לאומית גדולה – להחזיר את התקווה לישראל. בעת הזאת, ישראל צריכה ממשלה חדשה, ממשלה שתביא לשינוי המדיניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים צריך להמשיך להאמין ולפעול, וזה בדיוק מה שאעשה".

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנוכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה