חדשות בארץ

ראש ישיבה חלה בקורונה; בית ספר שלם בבידוד בעקבות הדבקה של תלמיד

החולה ה-71, שנדבק ממקור בלתי ידוע, הוא עובד ברשות שדות התעופה. אשתו מאשימה: "כבר עשרה ימים שיש לו חום. התחננו בפני מד"א שיבואו לקחת דגימה. גם בקופ"ח זלזלו במה שאמרנו וגם במיון למרות שהם ראו איך שהוא נראה ואת דלקת הריאות ואת המדדים בדם"

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

כל תלמידי בית הספר יוספטל באזור נכנסו היום (רביעי) לבידוד בעקבות איתור נגיף הקורונה אצל תלמיד כיתה ג' בן 9. בבית הספר לומדים 465 תלמידים, 26 עובדי הוראה ו- 20 עובדי מינהלה, שייצאו מבידוד ב-18 במרץ. "מבקשים להדגיש שהמשפחה התנהלה על פי ההנחיות מרגע חזרת התלמיד מחו"ל", מסרה מנהלת בית הספר במכתב להורי התלמידים.

עד כה נספרו 76 חולים בקורונה בישראל. אחד החולים הוא הרב דב זינגר, ראש הישיבה התיכונית "מקור חיים" בגוש עציון, שחשף כי הוא החולה ה-67. הרב, שחזר מארצות הברית, לא הגיע לישיבה מאז הגעתו לארץ. הוא קיים פגישות עם צוות מצומצם של גורמים בישיבה, והם ייכנסו לבידוד. לפי שעה לא מסתמן כי כל  תלמידי הישיבה ייכנסו לבידוד. ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, מסר כי לאחר שיחה של גורמי הרפואה עם החולה הותר לפרסם שהחולה הוא הרב זינגר.

הרב דוב זינגר (מתוך אתר הישיבה)הרב דוב זינגר (מתוך אתר הישיבה)

"הרב ביקש למסור שהוא חש בטוב, נמצא בביתו ופועל על פי הנחיות משרד הבריאות", הוסיפו במועצה. נוכח מצבו הרפואי, בשלב זה הוא לא מועבר לאשפוז. בסביבתו של הרב אמרו כי הסיבה לכך שחשף את זהותו נובעת מהרצון לייצר "מעט יציבות במציאות של חוסר וודאות בה אנו מצויים". כל מי שהיה עמו במגע במשך למעלה מ 15 דקות במרחק קטן מ 2 מ' חייב להיכנס לבידוד ולדווח למשרד הבריאות. הבוקר נודע כי הרב זינגר השתתף אתמול בהלוויה באלון מורה ועשרות אנשים שהו בקרבתו. הנוכחים עמדו לידו מעל לרבע שעה – הזמן הנדרש להידבקות לפי משרד הבריאות.

החולה ה-71 הוא אחראי מערכות אחזקה וכיבוי ברשות שדות התעופה בנתב"ג, שנדבק, בפעם השנייה בישראל, ממקור בלתי ידוע. לפי משרד הבריאות, הוא גבר בשנות השישים לחייו ממרכז הארץ, שמאושפז בבידוד. ברשות שדות התעופה מסרו כי מדובר בעובד שלא היה במתקני הרשות בעשרת הימים האחרונים, ולאור העובדה שקיים רישום מדויק של הפגישות הן הועברו למשרד הבריאות אשר מקיים את החקירה האפידמיולוגית הקשורה לעובד. "עובדים אשר באו במגע ישיר איתו לפני עשרה ימים נשלחו לביתם לבידוד ודווחו כנדרש", נכתב.

"אני חשה צורך להתנצל על שהכנסנו את כולכם לסחרור עם כל מה שעובר עלינו", כתבה אשתו של עובד נתב"ג במכתב לחבריו לעבודה. "כבר עשרה ימים שיש לו חום. התחננו בפני מד"א שיבואו לקחת דגימה. אמרנו להם שהוא עובד רשות שדות התעופה, שהתחושות שלו בעיקר לא נורמטיביות, שיש לו דלקת ריאות. הם לא הסכימו. דיברתי איתם שוב לפני שלקחתי אותו למיון ביום ראשון, אמרתי להם שאני לוקחת אותו למיון ואני רוצה להיות אחראית - 'תבואו לקחת דגימה לפני שאנחנו נדביק חצי בית חולים' - לא הסכימו. גם בקופ"ח זלזלו במה שאמרנו וגם במיון למרות שהם ראו איך שהוא נראה ואת דלקת הריאות ואת המדדים בדם".

"ביום ראשון הוא אושפז ללילה והיה באפיסת כוחות במצב נוראי", המשיכה". השכיבו אותו במסדרון. בבוקר הרופא אמר לו שילך הביתה כי אנטיביוטיקה הוא יכול לקחת גם בבית דרך הפה. החזרתי אותו הביתה ביום שני בבוקר. אחה"צ שוב הרגיש רע והבת שלנו לקחה אותו שוב למיון. שוב לא הסכימו לעשות לו בדיקת קורונה והוא אושפז. רק היום בבוקר באשפוז הסכימו לעשות בדיקה שיצאה חיובית. ואז מד"א הגיעו ולקחו גם לי דגימה. זו הרגשה קשה למרות שאני יודעת שעשינו הכול לדווח, לבקש דגימה, להתאשפז. המערכת עובדת באוטומט מבלי להפעיל שיקול דעת ולחשוב מחוץ לקופסא. אז כל מי שנחשף אלינו אני מתנצלת. בריאות לכולם. ובבקשה אל תתקשרו כי אין לי כח לענות".

בבית החולים איכילוב הורו ל-16 עובדים להיכנס לבידוד ביתי לאחר שנחשפו לאחד מחולי הקורונה. במכבי הודיעו הבוקר כי לראשונה, שני חולים שהגיעו במהלך הלילה לקופת החולים הועברו לאשפוז ביתי בטיפול הקופה. מדובר בחולים מס' 68 ו-69, בני זוג מאזור הדרום שחזרו מצרפת ב-8 במרץ ומיד הכניסו עצמם לבידוד ביתי. השניים במצב טוב. חולה נוסף מקופה אחרת שוהה גם הוא באשפוז ביתי.  

במשרד הבריאות פרסמו את סיכום החקירה האפידמיולוגית של החולה מספר 56, גבר בשנות ה- 60 מירושלים. הוא אובחן הבוקר כחיובי לנגיף הקורונה, בעקבות מגע של תייר צרפתי שאומת כנשא של נגיף הריאות.

על פי הממצאים:

  • 2.3: 07:00-07:45 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים.
  • 2.3: 08:00-08:10, קלפי אחרונה בסוף הפרוזדור בבית הספר מקור חיים שברחוב פייר קניג ירושלים.
  • 2.3: 10:00-11:00 אושר-עד בקניון הדר רחוב פייר קניג 26 ירושלים.
  • 2.3: 18:30-19:45 מסעדת עזרא גריל בשרים יד החרוצים 14 ירושלים.
  • 3.3: 06:00 – 07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 4.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 5.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 6.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 6.3: 07:00-07:20 שופרסל דיל רחוב פייר קניג מול קניון הדר ירושלים.
  • 6.3: 08:40-08:50 קונדיטוריה "לה מולאן דורה" רחוב עמק רפאים 44 ירושלים
  • 6.3: 17:00-18:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 1 רחוב אמציה ירושלים
  • 7.3: 08:20-11:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 7.3: בין השעות 12:50-13:20 וכן 18:00-18:30 תפילה בבית הכנסת ברחוב מקור חיים 42 ירושלים.
תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה