חדשות בארץ

למרות שאיבדו רוב, בכחול לבן מביעים אופטימיות: "אף אחד לא ירד מהחשבון"

בשעה 11:30 תיערך כמתוכנן פגישת כחול לבן עם ראשי הרשימה המשותפת, שינסו לכונן ממשלת מיעוט עם תמיכה אקטיבית של האחרונים. שלח: "עמיר פרץ ואנשי הרשימה שלו צריכים לטפל בעניינים שלהם, אנחנו פועלים לרוב ושהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על גנץ"

יו"ר כחול לבן גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יו"ר כחול לבן גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חרף אובדן הרוב להרכבת ממשלת מיעוט, פגישת כחול לבן ונציגי הרשימה המשותפת תיערך היום (רביעי) ב-11:30 כמתוכנן, וצפויים להשתתף בה נציגי כלל הסיעות החברות ברשימה – יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה, יו"ר רע"ם מנסור עבאס, יו"ר תע"ל אחמד טיבי ועאידה תומא סלימאן מחד"ש. הפגישה יוצאת לפועל למרות שאמש הודיעה יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, כי לא תתמוך בממשלה שתישען על קולות "בל"ד והמשותפת". לדברי מספר 8 בכחול לבן, עופר שלח, הביע הבוקר אופטימיות כי יושג הרוב הדרוש להענקת המנדט להרכבת ממשלה יו"ר המפלגה בני גנץ. "אף אחד עוד לא ירד מהחשבון", אמר שלח.

שלח (צילום: פלאש 90)שלח (צילום: פלאש 90)

בכחול לבן פועלים כעת בשני ערוצים: גיבוש רוב ממליצים על גנץ בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין באמצעות הקולות של העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת, וגיבוש רוב שיחל כבר ביום שני לתפוס שליטה על הכנסת ושלל ועדותיה החיוניות. "היום אני וח"כ אבי ניסנקורן נדבר עם אנשי הרשימה המשותפת כדי ליצור רוב שיבטח שגנץ יקבל את המנדט ושתהיה כנסת מתפקדת", אמר שלח. למרות הודעתה של לוי-אבקסיס, שלח טען כי יושג רוב למרכז-שמאל. "אני יודע על איזה מנדט הלכה העבודה-גשר-מרצ בבחירות האלה באופן מאוד ברור. עמיר פרץ ואנשי הרשימה שלו צריכים לטפל בעניינים שלהם, אנחנו פועלים לרוב ושהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על גנץ".

גנץ וליברמן ביום שני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ וליברמן ביום שני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לדברי שלח, במפלגה חותרים לכינון ממשלת מיעוט, משום שהסיכוי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו יסכים לכונן ממשלת אחדות איננו קיים. "נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות, הוא כבר בתוך מערכת הבחירות הבאה. הוא רוצה לגלגל אותנו למערכת בחירות רביעית והוא גם מעריך שבגלל הקורונה אי אפשר יהיה לערוך אותה בחודשים הקרובים והוא ירוויח עוד זמן", טען.

אתמול תקפה לוי-אבקסיס את מנהיגי כחול לבן על כוונתם לפעול לממשלת מיעוט בתמיכה אקטיבית של הרשימה המשותפת. "מנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ", כתבה בפייסבוק. "אינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים ובראשם כחול לבן". בתגובה כתב יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כי עליה להחזיר את המנדט, והוסיף כי דבריה "חסרי אחריות ומקוממים". הוא ציין כי לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. "התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה", מסר הורוביץ.

תגיות:הרשימה המשותפתעופר שלחכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה