חדשות בעולם

קורונה בעולם: איטליה בהסגר. טראמפ: יש להמשיך את החיים כרגיל

בתי הספר באיטליה יישארו סגורים עד תחילת החודש הבא; המדינה בהסגר כללי. עדכוני קורונה בעולם

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי הערים במדינה ייכנסו להסגר בעקבות התפשטות הקורונה. בעקבות כך, יבוטלו אירועי ספורט ובתי הספר יישארו סגורים עד לתחילת חודש אפריל.

לדבריו, הציבור צריך לצאת מהבית אך ורק בשני מקרים: לעבודה או לשם טיפול במקרי חירום.

בארצות הברית, לעומת זאת, מנסים לשדר עסקים כרגיל. הנשיא טראמפ אמר היום (שני) כי נגיף הקורונה גורם לבהלה רבה בעולם, למרות שהוא קטלני פחות ממחלת שפעת עונתית.

"בשנה שעברה מתו 37 אלף אמריקנים כתוצאה ממחלת השפעת. שום שירות לא הושבת, החיים והכלכלה נמשכו כרגיל", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי נגיף הקורונה לא מתקרב למימדים אלו כלל.

טראמפ התייחס לטיעוניהם של הדמוקרטים בארה"ב, שמציינים שטראמפ מפיץ נתונים כוזבים באשר להיקף ההידבקות בנגיף בארה"ב. "יש לנו תוכנית סדורה וברורה כיצד לבלום את הקורונה", הוסיף טראמפ.

ובינתיים בישראל מנין החולים בקורונה עומד הערב על 50. בשל כך הורה נתניהו כי כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום: "אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה. כל מי שיגיע מחו"ל ייכנס לבידוד של שבועיים. ההחלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור – ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל", אמר ראש הממשלה.

במקביל, משרד החוץ שיגר הערב (שני) מברק לכל נציגויות ישראל ברחבי העולם, בו הנחה אותן לבטל את האירועים שתוכננו לרגל יום העצמאות בשל התפשטות הקורונה. אירועי יום הזכרון ויום השואה ייערכו בכל זאת, אולם במתכונת מצומצמת.

עד כה אותרו ב-30 מדינות ברחבי ארה"ב בני אדם שלקו בנגיף. מוקדם יותר הכריז ארגון הבריאות העולמי על נגיף הקורונה כ"מגיפה עולמית". מספר מקרי המוות באירופה חצה את רף ה-500. בישראל אותרו 50 בני אדם שנדבקו בנגיף.

תגיות:איטליהישראלארה"בנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה