חדשות בריאות

האם מעשנים עלולים להיפגע יותר מנגיף הקורונה?

החולה הישראלי שנמצא במצב הקשה ביותר לא שייך לקבוצות הסיכון – אבל הוא מעשן. האם העישון אכן מגביר את הסיכון?

  • י"ג אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נהג אוטובוס בן 38 נדבק בקורונה מקבוצת תיירים יוונים שהסיע. הוא מוגדר כעת כחולה במצב הקשה ביותר, והוא מורדם ומונשם. המקרה הזה מפתיע – משום שהנהג המדובר אינו שייך לקבוצות הסיכון הידועות. הוא בן 38, כאמור, כך שאינו מבוגר, והוא אינו סובל ממחלות רקע.

הרופאים טוענים כי עובדה אחרת היא שהשפיעה על מצבו החמור – הוא מעשן. האם עישון מגביר את הרגישות לקורונה, או מזמין סיבוכים גדולים יותר? אין לכך תשובה חד משמעית, אך פרופ' כריס וויטי, בכיר במשרד הבריאות באנגליה, אומר כי "במרבית הזיהומים הנשימתיים, הדאגה גדולה יותר בקרב אנשים שמעשנים. הם נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות במחלה, ומערכת החיסון שלהם במצב טוב פחות". הוא אף הוסיף: "אם אתם מתכוונים להיגמל מעישון – עכשיו הוא זמן טוב לזה".

ואכן, העובדה שהעישון פוגע ביכולת של המערכת החיסונית בגופו של המעשן להילחם בזיהומים שונים ידועה, והעובדה הזו משמעותית עוד יותר כשמדובר בזיהומים נשימתיים, כאלה אשר פוגעים בריאות. כיוון שכך, הגיוני שהעישון משפיע לרעה גם על נגיף הקורונה, אשר גורם לזיהום בדרכי הנשימה ובריאות.

מספר מומחים ברחבי העולם תומכים בהשערה זו, ואומרים שעישון מעלה סיכון למחלות חמורות בדרכי הנשימה, וכי הוא עלול להחריף את התסמינים של נגיף הקורונה. פרופ' סנג'איה סנאניקי מאוניברסיטת אוסטרליה אף מציין כי העישון ידוע כקשור למחלות אחרות – מחלות לב כרוניות, מחלת ריאות חסימתית כרונית וכו' אשר מהוות מחלות שעלולות להחמיר את התסמינים של הקורונה.

חג הפורים הוא חג שבו רבים מתחילים לעשן, למרות הסכנות שבדבר. עשו לעצמכם טובה, ואל תתחילו. ואם אתם כבר מעשנים וחיפשתם הזדמנות להפסיק לעשן – אין זמן טוב יותר מאשר עכשיו.

תגיות:עישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה