חדשות בארץ

יעלון: אם המשותפת רוצים לתמוך – שיתמכו

בכיר כחול לבן, משה יעלון, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והטיל עליו את האחריות לפלונטר הפוליטי: "אם הרשימה המשותפת רוצה להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה – בוודאי שלא נתנגד לזה". חבר מפלגתו של יעלון, יועז הנדל: "אחדות זה צורך קיומי"

יעלון (צילום: פלאש 90)יעלון (צילום: פלאש 90)
אא

מספר 3 בכחול לבן, חבר הכנסת משה יעלון, שבר הערב (ראשון) שתיקה של מספר ימים, והתייחס לכוונת מפלגתו להקים ממשלת מיעוט, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת. "לנו ברור, שצריך להוציא את המדינה מהתקיעות הזו", אמר בריאיון לעודד בן עמי בחדשות 12. "שמונה מיליארד שקל בוזבזו כתוצאה ממשבר פוליטי, שנובע מדבר אחד: יש מישהו שמנסה להימלט מספסל הנאשמים. המדינה נלקחה כבת ערובה לגחמה הזו. מזה צריך להציל את המדינה. לכן נעשה מאמץ כמה שיותר מהר להקים ממשלה, שתאפשר למדינה לתפקד".

בתשובה לשאלה אודות ההתנגדות שהביע – כמה ימים לפני הבחירות – להקמת ממשלת מיעוט, שתישען על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, אמר יעלון: "לא נקים שום ממשלה עם הרשימה המשותפת. אם הרשימה המשותפת רוצה להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, כמו שהמליצה בבחירות הקודמות – בוודאי שלא נתנגד לזה. אם בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להקים ממשלה בדרך כזו או אחרת, ושהם יתמכו בצורה כזו או אחרת – אני לא יודע".

יעלון הדגיש, כי ההעדפה היא להקמת ממשלת אחדות, וזאת בתנאי שראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה מוכן לכהן שני ברוטציה. בהתייחסו לשאלה, האם חבריו למפלגת תל"ם, יועז הנדל וצבי האוזר, יתמכו בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או בהימנעותה, ענה: "מה שהנהגת כחול לבן תחליט – יבוצע. העניין הוא לא אנשים כאלה או אחרים. גם לי יש הסתייגות מהרשימה המשותפת, אבל אם הם רוצים לתמוך במהלך שלנו – שיתמכו. אנחנו בסופו של דבר מעדיפים ממשלת אחדות. אנחנו לא רוצים בחירות רביעיות, זה רע מאוד למדינה. נעשה את כל המאמצים להקים ממשלה כמה שיותר מהר, ונוביל את זה להצטרפות של מפלגות אחרות".

בתוך כך, עשרות בני נוער הפגינו הערב מול בתיהם של אנשי כחול לבן, חברי הכנסת גבי אשכנזי ויועז הנדל, בדרישה שמפלגתם לא תקים ממשלה עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת. הצעירים אמרו, כי ממשלת מיעוט היא אסון, וקראו לשניים לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה המשקפת את רצון העם.

הנדל, ששמר בימים האחרונים על שתיקה, יצא החוצה אל המפגינים וקרא להם להפעיל לחץ במטרה להוביל לאחדות: "כדי להשיג אחדות פוליטית, צריך ללחוץ על הפוליטיקאים. אם תלחצו מספיק חזק, אתם תביאו ליעד הזה". בחשבון הטוויטר שלו הוסיף: "אחדות זה צורך קיומי".

מוקדם יותר היום, נועד יעלון עם הנדל והאוזר במטה תלם. על פי הדיווח של עקיבא נוביק בחדשות 13, השיחה הייתה קשה ולוותה בצעקות. בכחול לבן מעריכים, כי האוזר והנדל לא שינו את עמדתם, שמנעה הקמת ממשלת מיעוט בסיבוב הקודם, ודבקים בהתנגדותם להישענות על הרשימה המשותפת. על פי הדיווח הבוקר בכאן ב', בכירים בכחול לבן מעריכים כי התנגדותם זו מסכלת את היתכנותה של ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בתקופה הקרובה צפויים הנדל והאוזר לעמוד בפני מכבש לחצים פנימי, בניסיון לשכנעם לחזור בהם.

תגיות:הרשימה המשותפתמשה יעלוןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה