חדשות בארץ

ליברמן: אחליט על הדחת אדלשטיין רק לאחר הטלת המנדט

לפי יו"ר ישראל ביתנו, ההחלטה בנוגע להמשך כהונתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין תתקבל רק לאחר שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים. על מנת להדיח את אדלשטיין מתפקידו לא נדרש רוב מיוחד של 90 חברי כנסת כי אם רוב רגיל

ליברמן ואדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן ואדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע היום (ראשון) כי ההחלטה באשר להדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תתקבל רק לאחר שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים. ההודעה על כך מגיעה ברקע הפרסומים כי בכחול לבן ובישראל ביתנו מקדמים מהלך להחלפת יו"ר כנסת, בצעד שנועד למנוע מאדלשטיין לטרפד את החוק שימנע מבנימין נתניהו להמשיך לכהן כראש ממשלה, ולחלופין להרכיב את הממשלה הבאה.

על מנת להדיח את אדלשטיין מתפקידו לא נדרש רוב מיוחד של 90 חברי כנסת כי אם רוב רגיל, זאת, מאחר שמאז התפזרות הכנסת ה-21 באפריל אשתקד, הוא מכהן כיושב ראש כנסת זמני על בסיס השבעתו לתפקיד ב-2015. אחרי הבחירות לכנסת ה-22, בצל הדיווחים כי ינצל את סמכותו בכדי לעכב את הקמת ועדת הכנסת שתסיר את חסינותו של נתניהו, ניסו בכחול לבן לקדם את הדחתו, אולם בשל התנגדות ליברמן המהלך סוכל. כעת, סבור ליברמן כי ממשלת אחדות של כחול לבן עם הליכוד לא תצא אל הפועל כל עוד ונתניהו מחזיק בראשות הליכוד, ולצורך כך גמר אומר לקדם חקיקה, באמצעות רוב פרלמנטרי של 62 מנדטים, שתלחץ על הליכוד להדיח אותו מכיסאו, ובמסגרת זה הוא פועל לנטרולו של אדלשטיין מהזירה.

נתניהו וליברמן, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ על אימוץ תנאי הסף שהציב יו"ר ישראל ביתנו לכניסה לקואליציה הבאה. "מוסכם, חייבים להתקדם", כתב גנץ בטוויטר. על פי התנאים של ליברמן, יוקצב הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום לכל הגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה; העברת כל הסמכויות על תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי; העברת חוק הגיוס בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20; העברת חוק נישואים אזרחיים ואישור גיורים שעשו רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר.

אמש פורסם בחדשות 12 כי הקרע בין יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה נובע מכך שהראשון משוכנע כי נתניהו אחראי ל-7 תלונות נגדו ונגד ילדיו שהוגשו אשתקד במשטרה, בפרקליטות וברשויות המס. לפי הדיווח, ליברמן אמר על כך: "בקודים שלי מדובר בחטא שאין עליו סליחה ומחילה. המחשבה שאשב עם נתניהו היא אשליה חסרת סיכוי". עוד אמר: "הכי חשוב כעת לוודא שגנץ יקבל את המנדט, להחליף את יו"ר הכנסת ולקחת חזרה את הוועדה המסדרת".

לטענת ליברמן, נתניהו חצה "כל קו אדום" כאשר ב-2019 התקבלו שבע תלונות נגדו ברשויות אכיפת החוק, 5 אנונימיות ו-2 על ידי העיתונאי המקורב לנתניהו, יואב יצחק. עוד פורסם שאמר ליברמן בשיחות סגורות עם מקורביו: "ברור לי שמאחורי כל המהלך הזה עומד נתניהו ומקורבו עו"ד עמית חדד באמצעות החוקר הפרטי רפי ויצמן. בקודים שלי מדובר בחטא שאין עליו סליחה ומחילה גם לא ביום כיפור. כדאי להפסיק לשלוח לי שליחים מטעם הליכוד - המחשבה שאשב עם נתניהו היא אשליה חסרת סיכוי".

תגיות:יולי אדלשטייןאביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה