חדשות בארץ

נתניהו: גנץ וליברמן מנסים לבטל את הכרעת הבוחר; גנץ: החלטתי להקים ממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את מנהיגי כחול לבן וישראל ביתנו בניסיון לבטל את הכרעת הבוחר: "גנץ, יעלון ואשכנזי זרקו לפח את ההבטחה שלא להישען על הרשימה המשותפת. אין גבול לציניות שלהם". יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "גמלה בלבי ההחלטה להקים ממשלה חזקה ויציבה"

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (מוצאי שבת) בחריפות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והאשים אותם בניסיון לגנוב את תוצאות הבחירות: "כמעט שני מיליון וחצי אזרחים נתנו את אמונם בי. עכשיו באים לזרוק לפח את הבחירה שלהם, באמצעות חוק פרסונלי ורטרואקטיבי, שנוגד את העקרונות הבסיסיים ביותר בדמוקרטיה. אפילו באיראן אין דבר כזה".

בהצהרה לתקשורת אמר נתניהו: "הציבור נתן להנהגתי לפני כמה ימים אחדים ניצחון מזהיר. הליכוד בהנהגתי עלה מ- 32 מנדטים ל- 36 מנדטים. כחול לבן בהנהגת בני גנץ נשארה במקום – 32 מנדטים. במהלך מערכת הבחירות אמרתי שגוש השמאל, וליברמן שחבר אליו, יגיעו מקסימום ל- 53 מנדטים. בפועל הם קיבלו 47 מנדטים. הם ירדו מ- 52 ל- 47. גנץ וליברמן מנסים לבטל את הכרעת הבוחר, שניתנה על סמך הבטחות מפורשות שלהם, על ידי גניבת דעת של הצבור בציניות שאינה יודעת גבולות".

נתניהו חשף, כי לפני הבחירות סירב לדרישת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לאפשר תפילות יהודים בהר הבית בתמורה להסרת מועמדותו לכנסת: "יכול להיות שהיינו מנצחים באופן עוד יותר מוחץ. אבל זה היה מבעיר את המזרח התיכון, מעלה את חמתם של מיליארד מוסלמים עלינו. אמרתי שיש גבול, יש דברים שאני לא מוכן לעשות כדי לנצח את הבחירות. אבל כנראה שליריבים שלנו אין גבולות".

"לפני הבחירות בני גנץ אמר, שאם למפלגה אחת יש מנדט אחד יותר – היא זו שתרכיב את הממשלה. הוא זרק את ההבטחה הזו לפח. לפני הבחירות גנץ, יעלון ואשכנזי הבטיחו שלא להישען על הרשימה המשותפת בשום צורה שהיא, כי הם תומכי טרור. לקחו את כל ההבטחות וגם אותן זרקו לפח, כי אין גבול לציניות שלהם".

"איך הם מצדיקים זאת? הם אומרים: יש לנו עוד עיקרון, אנחנו צריכים לפסול את נתניהו, תבחרו מישהו אחר. קודם כל, אני רוצה להבטיח לכם: אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר מנהיג הליכוד", הצהיר נתניהו. "אבל יש פה בעיה עוד קשה מאוד. מיליון ושלוש מאות וחמישים אלף בחרו בי, הם בחרו בליכוד בהנהגת  נתניהו. כמעט שני מיליון וחצי אזרחים נתנו את אמונם בי, הם ידעו למה הם הולכים לבחירות. הם ידעו את כל האשמות הסרק ההזויות והתפורות נגדי. עכשיו באים לזרוק לפח את הבחירה שלהם, כביכול בשם הדמוקרטיה. איך מתכוונים לעשות זאת? באמצעות חוק פרסונלי ורטרואקטיבי, שנוגד את העקרונות הבסיסיים ביותר בדמוקרטיה. אפילו באיראן אין דבר כזה".

"אנחנו לא ניתן לזה לקרות, נפעיל את כל הכוח המוסרי והציבורי שיש לנו כדי להבהיר שאסור שהדבר זה יקרה,  הציבור יתחשבן היטב עם כל מי שיפר כך את הבטחותיו. בשעה שהם פועלים כך וזורקים את העקרונות לפח, נגד ההבטחות שלהם ונגד רצון הבוחר, והורסים את הדמוקרטיה, אנחנו ממשיכים לפעול למען כל המדינה", המשיך נתניהו. "הם כל הזמן מסיתים עלינו שאנחנו מסיתים. הם משווים את הרשימה המשותפת לחרדים. זה דבר לא יאומן. אין גבול לציניות שלהם ולהפצת השקרים. אתם משווים את המפלגות בגוש הימין – שמקדשות את ישראל כמדינה יהודית, שתומכות בחיילי צה"ל – לרשימה המשותפת ששוללת זאת?".

 

גנץ: "תם עידן שלטונו של נתניהו"

זמן קצר לאחר דבריו של נתניהו, מסר יו"ר כחול לבן הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה ברמת גן, בה הגיב במתקפה על ראש הממשלה והבהיר כי בכוונתו להקים ממשלה במהירות: "העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות, שהסתיימו בתוצאה ברורה של רוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בהמשך שלטונו של נתניהו. פעם אחר פעם קבעו אזרחי ישראל: תם עידן שלטונו של נתניהו".

"על בסיס הכרעת הציבור גמלה בלבי ההחלטה להקים ממשלה חזקה, ממשלה יציבה, ממשלה שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג, ותאפשר לכולנו להתקדם", הוסיף גנץ. "אעשה כל מאמץ כדי שלא יהיו בחירות רביעיות".

בהמשך דבריו האשים גנץ את ראש הממשלה בהסתה: "נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי. שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות – ושוב אתה שותק. שוב התגברות ואיומים ברצח – ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים שמפגינים בירושלים – ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר – ואתה שותק".

"הקולות הרעים של היממות האחרונות הובילו אותי כאן הערב להזהיר את נתניהו: מדינת ישראל קמה לפניך, התמודדה עם איומים ומלחמות גם לפניך, ותפרח ותצמח גם אחריך. לא אאפשר לך לזרוע שנאה, לא אאפשר לך להביא את מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל המודרנית עבור כרטיס יציאה מהמשפט שלך".

"הפעם זה יהיה שונה", המשיך יו"ר כחול לבן. "הפעם איני מתכוון לשתוק. אנחנו לא נשתוק, ולא ניתן למסיתים ולמאיימים ברצח להמשיך להשתולל בהסתה חסרת מעצורים. אני מתכוון להקים ממשלה, שתסדיר מחדש את מערכות היחסים הפנימיות בינינו. הפלונטר הפוליטי מחייב גם החלטות מהירות. לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה אפעל להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, אלו שהצביעו עבורי – ואלו שלא".

גנץ התחמק מהתייחסות ספציפית להרכב הממשלה שבכוונתו להקים: "המשבר הפוליטי הנוכחי הוא הגדול והחמור בתולדות המדינה. אני מתכוון להקים ממשלה בזמן הקרוב. מפאת רגישות המגעים המתנהלים ממש בשעות אלו, אני לא אפרט כדי למנוע סיכול של הקמת ממשלה שתוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי. אני מגלה מנהיגות אחראית אצל השותפים הפוטנציאליים, ואני אופטימי בסיכויי הצלחתי בהרכבת הממשלה".

בתגובה לדברי גנץ, כתבה חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) בטוויטר כי "עכשיו זה ברור: גנץ לא מבין שאין לו המלצה אפילו כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ, תפנים".

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהואביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה