חדשות בארץ

בעקבות התפרצות הקורונה ברשות הפלסטינית: סגר על בית לחם

לאחר שבבית ג'אלא התגלו 7 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, הורה שר הביטחון נפתלי בנט להטיל סגר על העיר בית לחם. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז על מצב חירום בשטחי הרשות למשך 30 יום, במסגרתו ייסגרו כל מוסדות החינוך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה הערב (חמישי) את צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, להטיל סגר על העיר בית לחם, זאת מחשש להתפשטות נגיף הקורונה.

ההחלטה התקבלה בעקבות הדיווח על מספר מקרים של הדבקה בנגיף שאובחנו במרחב העיר בית לחם, ובתום התייעצות עם המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון. הסגר ייכנס לתוקף החל מהערב ועד להודעה חדשה. תנועת ישראלים ופלסטינים אל העיר וממנה – תיאסר.

במסיבת עיתונאים בבית לחם, מסרה שרת הבריאות ברשות הפלסטינית, מי כילה, כי 7 פלסטינים אובחנו כחולי קורונה. הנדבקים הם עובדי בית מלון בבית ג'אלה שליד בית לחם. במלון שהו לפני כשבועיים תיירים מיוון, שעם שובם לארצם אובחנו כחולים בנגיף.

מדובר במקרי ההידבקות הראשונים בקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית. יו"ר הרשות, אבו מאזן, הכריז בתגובה על מצב חירום למשך 30 יום. סוכנות הידיעות הפלסטינית ופ"א דיווחה, כי אבו מאזן הורה לממשלה הפלסטינית לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להתמודד עם התפרצות הנגיף. ראש הממשלה מוחמד אשתייה הודיע, כי במהלך התקופה ייסגרו כל מוסדות החינוך בשטחי הרשות. התנועה בין המחוזות השונים תתאפשר במקרים נחוצים בלבד. כמו כן, תיבחן האפשרות לסגור את מעברי הכניסה לשטחי הרשות. עוד נמסר כי ייאסרו התקהלויות, התכנסויות, הפגנות ושביתות, ייסגרו אתרי תיירות ודת, ויבוטלו כל הכנסים שתוכננו להתקיים. הצעדים ייכנסו לתוקף מחר בבוקר.

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות בישראל על חולה קורונה נוסף – נהג אוטובוס, תושב מזרח ירושלים בן 38, שהסיע לפני כשבועיים את התיירים היוונים. החולה מאושפז בבידוד, בחדר מיוחד עם תא לחץ שלילי, בבית החולים פוריה שבצפון הארץ. מצבו יציב, והוא בהכרה מלאה. מספר שעות לאחר מכן דיווח המשרד, כי אובחן חולה קורונה נוסף בארץ – ה- 17 במספר. מדובר בפנסיונר ממרכז הארץ, שחזר בשבוע שעבר מאיטליה. עם נחיתתו בנתב"ג, הוא נסע לביתו ברכבו הפרטי ונכנס לבידוד באופן מיידי.

בהודעת המשרד נמסר, כי החולה חזר לארץ בטיסה של חברת איזיג'ט, שמספרה EJ3342, שיצאה מוונציה לתל אביב ב- 29 בפברואר בשעה 12:20: "כל מי שהיה על טיסה זו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*".

תגיות:נפתלי בנטהרשות הפלסטיניתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה