חדשות בארץ

בהלת הקורונה: אובחן החולה ה- 17 – ישראלי שחזר מאיטליה

על פי הודעת משרד הבריאות, פנסיונר שחזר מאיטליה בשבוע שעבר אובחן כחולה בנגיף הקורונה. על הנוסעים שהיו עמו על הטיסה להיכנס לבידוד ביתי

אא

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי), כי אובחן חולה קורונה נוסף, בישראל – ה- 17 במספר. מדובר בפנסיונר ממרכז הארץ, שחזר בשבוע שעבר מאיטליה. עם נחיתתו בנתב"ג, הוא נסע לביתו ברכבו הפרטי ונכנס לבידוד באופן מיידי.

בהודעת המשרד נמסר, כי החולה חזר לארץ בטיסה של חברת איזיג'ט, שמספרה EJ3342, שיצאה מוונציה לתל אביב ב- 29 בפברואר בשעה 12:20: "כל מי שהיה על טיסה זו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*".

עוד צוין, כי אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה – יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

מוקדם יותר היום, דווח על חולה קורונה נוסף שאובחן בארץ – נהג אוטובוס, תושב מזרח ירושלים בן 38, שהסיע לפני כשבועיים קבוצת תיירים מספרד, גרמניה ויוון, ששהתה בארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית. החולה מאושפז בבידוד, בחדר מיוחד עם תא לחץ שלילי, בבית החולים פוריה שבצפון הארץ. מצבו יציב, והוא בהכרה מלאה.

עקב התפשטות נגיף הקורונה במדינות באירופה, משרד החוץ הוציא המלצה לכל מי שמתכנן נסיעה לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות המקומות במדינות אלה ביחס להתנהגות מונעת. במשרד הדגישו, כי שגרירויות ישראל במדינות אלה ממשיכות לפעול.

המשטרה הודיעה היום כי הוחלט לפתוח בחקירה נגד 8 אנשים, שהפרו את צווי הבידוד שהוטלו עליהם בשל התפשטות נגיף הקורונה: "בעקבות מספר אירועים, שהתרחשו בימים האחרונים מאז התפרץ הנגיף, בהם התעלמו אזרחים ביודעין מהנחיות משרד הבריאות אשר קראו להם לשהות בבידוד, או שביצעו עבירות נגד פקחי משרד הבריאות, או שהטעו את פקחי משרד הבריאות בשעת תשאולם, החליטה משטרת ישראל לפתוח במספר חקירות פליליות".

במשטרה הבהירו, כי "הטיפול באירוע התפשטות נגיף הקורונה, כמו גם האחריות על פיקוחם של הנקראים לבידוד, הינם באחריות משרד הבריאות". עם זאת, נושא הפרות הבידוד יועבר לטיפול המשטרה: "חקירה פלילית תיפתח נגד אזרחים, שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית, או כלפי אזרחים שעשו מעשה שיש בעשייתו להפיץ את הנגיף ולפגוע בעובדי ציבור, מתוך כוונה להדביקם או להטעות את הפקחים בשעת תחקורם על מנת למפות את החשודים בהידבקות".

"אנו פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם", נאמר עוד בהודעה. "משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, לסיכון של התפשטות נגיף הקורונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום, כי שר האוצר משה כחלון יקים עד יום ראשון קרן חירום המיועדת לסייע לעסקים החיוניים לתפקוד המשק. נתניהו אמר את הדברים בפתח דיון המשך בראשותו, שעסק בהיערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה. "הצעד הבא יהיה, שככל שיתפתח המשבר, משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יציע כלים לסיוע תזרימי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר", אמר. "אף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות".

"אני חושב שאנחנו מטפלים במשבר הזה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית, בצד הטוב ביותר, אבל אין זה אומר שאין בפנינו אתגרים גדולים", הוסיף נתניהו. "גם בעניין הזה אני מבקש מהחברות, נשות ואנשי העסקים, מבעלי העסקים, לפעול בתיאום עם משרדי הממשלה. להישמע גם להנחיות, ולהיות ערוכים".

בתוך כך, כניסת המתפללים לקבר יוסף בשכם, שתוכננה להתקיים אור ליום שני הקרוב, ערב תענית אסתר, נדחתה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה על כך התקבלה בתום הערכת מצב שקיימו ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ומח"ט שומרון, אלוף-משנה שגיב דהן, ובהתייעצות עם רב השומרון, הרב אליקים לבנון. הערכת המצב התבצעה טלפונית, מאחר ודגן שוהה בעצמו בבידוד, לאחר שלפני כשבוע חזר ממסע הסברה וגיוס תרומות בבריסל ובפריז.

 

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה