חדשות בארץ

למרות ההצהרות, במשותפת לא פוסלים המלצה על גנץ

יו"ר הרשימה המשותפת אמר כי אם הגישה שנקט גנץ לאורך הקמפיין שהדהד מסרים של רוב יהודי ושל סיפוח חד צדדי, אין למפלגה על מי להמליץ, אך תישקל אפשרות אחרת עם האחרון יפגין שינוי בהתייחסותו למגזר הערבי. על ליברמן אמר כי "לא ניתן לבנאדם שהגה את רעיון הטרנספר, גזען, ממש-ממש פשיסט, פשיסט של שנות ה-30 של המאה הקודמת, לא של היום – לא ניתן לו להיות שר"

עודה (צילום: פלאש 90)עודה (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר היום (חמישי) כי מפלגתו תשקול להמליץ בפני נשיא המדינה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה להרכבת הממשלה. "בינתיים אנחנו מחכים לבני גנץ – אם הוא עדיין חושב שהוא רוצה רוב יהודי, או שיש לו גישה אחרת אחרי הבחירות", אמר בריאיון לכאן ב'. "לא נוותר על זה שאנחנו קבוצה לגיטימית בפוליטיקה. מדברים על זה שיש פלונטר – מבחינתי יש הזדמנות להכיר בנו, להיות חלק לגיטימי ולהשפיע בפוליטיקה".

לדבריו, עם הגישה שנקט גנץ לאורך הקמפיין שהדהד מסרים של רוב יהודי ושל סיפוח חד צדדי, אין למפלגה על מי להמליץ." אנחנו נמליץ על ראש הרשימה המשותפת", אמר עודה. "אם יהיה שינוי בכיוון של באמת של שלום ושוויון – אנחנו נבחן את העמדה הזאת". במענה לשאלה האם יסכים לשבת בקואליציה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שכינה את רשימתו "גיס חמישי", אמר עודה כי "אנחנו לא ניתן לבנאדם שהגה את רעיון הטרנספר, גזען, ממש-ממש פשיסט, פשיסט של שנות ה-30 של המאה הקודמת, לא של היום – לא ניתן לו להיות שר".

נתניהו, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) אמר היום כי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, כי הוא ניצח בבחירות משום ש"את הרשימה המשותפת לא סופרים", הינה "הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו".

במוצאי יום הבחירות, שזיכו אותו ב-15 מנדטים, ציין עודה כי הרשימה היחידה באופוזיציה שעלתה זו הרשימה המשותפת, משום ש"הבטחנו וקיימנו - וזה בזכות הציבור שלנו".

"אני רוצה לברך את הציבור שלנו", אמר עודה. "גם את הציבור הערבי, וגם הרבה מהציבור היהודי שתמך ברשימה המשותפת. אנחנו התחזקנו, בחודש אפריל היינו עם 10 מנדטים והיום אנחנו עומדים על 15. זה ההישג הפרלמנטרי הגדול ביותר אי פעם מאז הכנסת הראשונה ב-1949, הישג מטורף. מבחינתנו אנחנו מתקדמים, אבל אנחנו לא נסתפק בהתקדמות האיטית הזו, אנחנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית במפה הפוליטית הישראלית".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה