המצעד

לראות את הבורא יתברך עין בעין: הצצה לעולמם המופלא של הפינגווינים

אוהבים פינגווינים? הנה כמה סרטונים שובי לב מעולמם, וגם כמה עובדות מרתקות שלא תוכלו לעמוד בפניהן

אא

1. צלמי טבע מדווחים כי לעתים קרובות הפינגווינים נוהגים להחליק עם בטנם על הקרח. לדברי חוקרי טבע, אין מדובר בהשתעשעות לבדה כי אם בדרך ייחודית שדרכה הם חוסכים באנרגיה. 

2. הפינגווינים לא שוחים באמצעות הרגליים שלהם כמו הברבור והברווז, אלא באמצעות הכנפיים, וזוהי הפעולה היחידה שהם יכולים לעשות איתן. הכנפיים שלהם נטולות יכולת תעופה.

3. הפינגווינים מצטיינים בצלילה לעומק רב, שם הם צדים את הטרף האהוב עליהם: סרטנים ודגים קטנים. 

4. הקב"ה ברא בפינגווינים מאגר חמצן שמתחדש תכופות, וכך בזמן צלילה הם מסוגלים לאטום את הנחיריים שלהם, ולהשתמש במלאי האוויר שיש להם בריאות. כשזה נגמר, הם שבים מעל לפני המים כדי לנשום. מדהימה עוד יותר היא העובדה שהפינגווין הקיסרי צולל לעומק של  מטרים, ויכול להישאר במצולות גם במשך חצי שעה רצופה. 

5. ישנם למעלה מ-20 סוגים של פינגווינים, ולמעלה מ-20 משפחות של פינגווינים - שנכחדו כליל. הפינגווין שחי כיום (בעיקר באנטרקטיקה ובאיי גלאפגוס) מתחלק לשישה סוגים ו-17 מינים שהגדול בהם הוא הפינגווין הקיסרי. 

6. האויבים העיקריים של הפינגווינים הם דובי הקוטב, חמסנים - עופות דורסים שחומסים את האפרוחים והביצים של הפינגווין, יסעור ענק, קרקרות, כלבי ים, אריות ים, כרישים וקטלנים. 

7. בשעת הציד במים, הפינגווינים בולעים כמות גדולה של מים. איך הם לא נחנקים מרמת המליחות שלהם? הבורא יתברך יצר בהם מנגנון פלאי בצורת בלוטה בחלק האחורי של עיניהם, שתפקידה לסנן את המים המלוחים מהדם. המלח יוצא החוצה דרך המקור או דרך התעטשות. 

8. מעניין לציין כי 'היוצרות התהפכו' אצל הפינגווינים, ומי שדוגר על הביצים הוא דווקא הזכר - שגם מטפל באפרוח שבקע ממנה, ומאכיל אותו בחלב מיוחד שמיוצר בוושט שלו. מה עושה הנקבה בזמן הזה? יוצאת לצוד, אלא מה?

 

 

 

תגיות:טבעמנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה