חדשות בארץ

עשרות חגיגות פורים בוטלו; חשש להתפשטות הנגיף באירופה ובארה"ב

הרשויות בקליפורניה החליטו הבוקר לעכב את עגינתה של ספינת התענוגות "גראנד פרינסס" בסן פרנסיסקו, בעקבות מותו של אחד מנוסעיה מנגיף הקורונה ששהה עליה בחודש שעבר בטיול למקסיקו. הלילה אישר בית הנבחרים חקיקת חירום על חבילת סיוע מיוחדת להתמודדות עם התפשטות הנגיף ברחבי העולם

אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הזהיר הבוקר (חמישי) כי זו "שאלה של זמן" עד שתהיה התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה בכל אירופה וארצות הברית. לפי הרשויות האמריקניות, מניין המתים מהנגיף טיפס ל-11, אחרי שבקליפורניה דיווחו על מקרה מוות ראשון במדינה. עד כה דווח על יותר מ-95 אלף חולים ברחבי העולם, ומספר המתים נאמד ביותר מ-3,200. עם זאת, למעלה מ-53 אלף בני אדם גברו על הנגיף והחלימו.

לפי בר סימן טוב, "אם נתנהל לפי הנהלים, נעבור את הדבר הזה כמו שצריך". בריאיון לכאן ב' הוא התייחס לצעדים המחמירים עליהם הכריז משרדו אמש, שלא ננקטו באף מדינה בעולם. "נקטנו אתמול בשורת צעדים נוספים שהם קשים יחסית, אבל אם לא מונעים את ההתפשטות של ההדבקה בזמן – נאלצים לעשות צעדים הרבה יותר קשים אחר כך", אמר. "כשיש התפרצות זה לא שבאמת בתוך כמה ימים נדבקו אלפי אנשים, אלא שהתהליך החל כמה שבועות קודם לכן", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. בעקבות ההנחיות החדשות האוסרות, בין היתר, התקהלויות של יותר מ-5,000 בני אדם, בוטלו עשרות חגיגות פורים ברחבי הארץ.

בר סימן טוב ונתניהו, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)בר סימן טוב ונתניהו, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הבוקר החליטו הרשויות בקליפורניה לעכב את עגינתה של ספינת התענוגות "גראנד פרינסס" בסן פרנסיסקו, בעקבות מותו של אחד מנוסעיה מנגיף הקורונה ששהה עליה בחודש שעבר בטיול למקסיקו. הנוסע, גבר בן 71, הוא האדם ה-11 בארה"ב שמת מווירוס הריאות הקטלני. בנוסף, שני בני אדם ששהו גם כן על הספינה בחודש שעבר אומתו כחולים.

על סיפון ספינת התענוגות שוהים כ-3,600 נוסעים ואנשי צוות, מתוכם דיווחו 21 בני אדם על תסמיני המחלה. לא ברור האם הרשויות יכריזו על הסגר הספינה, בדומה ל"דיאמונד פרינסס" היפנית שהביאה למאות נדבקים. לפי שעה, נוסעי הספינה הונחו להישאר בחדריהם.

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה חקיקת חירום על חבילת סיוע מיוחדת להתמודדות עם התפשטות הנגיף ברחבי העולם. ההחלטה, שאושרה ברוב של 415 תומכים ו-2 מתנגדים, צפויה להעלות היום לאישור הסנאט, ובהמשך היא תזכה לאישורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טראמפ עצמו הביע הלילה אופטימיות, ובריאיון לרשת פוקס הוא טען כי "לתחושתו" שיעור התמותה מהנגיף נמוך יותר ממה שפרסם ארגון הבריאות העולמי, ועומד על פחות מאחוז אחד. עוד האשים את המפלגה הדמוקרטית שחבריה "הפכו את נגיף הקורונה לנשק נגד הממשל".

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני הודיע כי הנגיף התפשט לכמעט כל המחוזות במדינה, אך הדגיש כי ארצו תגבר על הווירוס עם "מינימום" מקרי מוות. "מדובר במחלה מתפשטת", אמר רוחאני בישיבת קבינט. "היא הגיעה לכמעט כל המחוזות שלנו ובמובן מסוים מדובר במחלה עולמית", הוא הוסיף. לפי הנתונים הרשמיים, עד כה נרשמו באיראן 92 מקרי מוות, לעומת 2,922 חולים.

תגיות:קליפורניהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה