חדשות בארץ

מנדלבליט תוקף בחריפות את אוחנה: "מינוי מ"מ פרקליט מדינה – לא ראוי"

לדברי היועץ המשפטי לממשלה, שומרי הסף "אינם פועלים נגד הממשלה. הם פועלים ביחד איתה לקידום מדיניות הדרג הנבחר. אבל בנקודות קצה, כאשר קיימת התנגשות בין השלטון לבין החוק, ומקרים כאלה לצערנו יכולים להתרחש כידוע לא כעניין תיאורטי – על שומרי הסף לבחור בחוק"

מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתח הערב (רביעי) ביקורת נוקבת על שר המשפטים אמיר אוחנה, שמינה את דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה בניגוד לעמדתו. בכנס מיוחד לשופט העליון לשעבר יעקב טירקל שהתקיים באוניברסיטת בר אילן, אמר מנדלבליט כי פרקליט המדינה וממלא מקום פרקליט המדינה "אינם יכולים להיות תלויים ברצונו הטוב של שר המשפטים" וכי מצב בו מ"מ פרקליט המדינה מכהן תחת צל לפיו ייתכן וכהונתו לא תוארך על ידי השר – "איננו ראוי".

לדברי מנדלבליט, ההצעות להחלשת ואף לביטול הערובות הפרוצדורליות המיועדות להגן על עצמאותם של שומרי הסף, "נועדו להבטיח כי אלו שיתמנו לתפקידים אלו יגלו נאמנות מלאה לגורם הפוליטי הממנה אותם, שיכול בהינף יד להביא לסיום כהונתם בתפקיד". על אף שלבסוף הוא קיבל את מינויו, היועץ לא חסך ביקורת ממ"מ פרקליט המדינה, שאת מינויו הגדיר ככזה שאינו יכול לדור בכפיפה אחת עם התפקיד אותו נדרשים שומרי הסף "למלא בחברה דמוקרטית".

אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

היועץ הסביר כי שומרי הסף "אינם פועלים נגד הממשלה. הם פועלים ביחד איתה לקידום מדיניות הדרג הנבחר. אבל בנקודות קצה, כאשר קיימת התנגשות בין השלטון לבין החוק, ומקרים כאלה לצערנו יכולים להתרחש כידוע לא כעניין תיאורטי – על שומרי הסף לבחור בחוק". לדבריו, "שומר סף שנאמנותו נתונה לדרג הפוליטי שמינה אותו, ולא לאינטרס הציבורי, איננו יכול למלא את תפקידו כשומר סף".

דבריו החריפים של מנדלבליט מגיעים ברקע דברים שנשא באחרונה שר המשפטים, בהם אמר, בין היתר, כי אם חוק היועמ"שים – לפיו יוגדרו היועצים המשפטים במשרדי ממשלה כמשרות אמון של השר ולא ככאלה הכפופים למשרד היועץ המשפטי לממשלה – היה עובר בכנסת, "לא בטוח בכלל שהייתי מחליף את היועצת המשפטית של משרד המשפטים". לדבריו, היועצת המשפטית של משרדו, עו"ד לאה רקובר, עושה "עבודה מצוינת ונאמנה, ועושה מה שיועמ"ש צריך לעשות – עוזרת לשר לקדם את המדיניות שלו. לא המדיניות של היועץ, של השר".

תגיות:אביחי מנדלבליטאמיר אוחנהדן אלדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה