חדשות בארץ

נתניהו זועם על יוזמת החוק לפסילת כהונתו: "קיבלתי יותר קולות"

נתניהו תקף בחריפות את יו"ר כחול לבן שהחל היום בקידום חוק שנועד למנוע מראש ממשלה המואשם בפלילים להמשיך בכהונתו, וטען כי גנץ "שיקר לבוחריו, גנב את הבחירות ומנסה לפגוע בי". במהלך הישיבה ראש הממשלה אף חשף כי קיבל ערב הבחירות הצעה לנקוט בצעד "שהיה מבעיר את המזרח התיכון". נתניהו אמר כי סירב לעשות זאת, משום שהוא לא מעוניין בהבערת המזרח התיכון כדי לזכות בשלטון בישראל

נתניהו בישיבת הבלוק, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בישיבת הבלוק, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את יוזמת החוק נגדו שמקדם מחנה המרכז-שמאל, שנועדה למנוע ממנו להרכיב ממשלה בשל העבירות בהן הוא מואשם. בפתח ישיבת בלוק הימין אמר נתניהו כי המהלך, שקידומו אושר הבוקר על ידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, "חותר תחת יסודות הדמוקרטיה" וכי הציבור העניק לו "יותר קולות מאשר לכל מועמד אחר לראשות הממשלה". גנץ מיהר להגיב לדבריו של נתניהו וכתב בטוויטר: "ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת ותבטיח לכבד אותן".

ישיבת סיעות הימין בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ישיבת סיעות הימין בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד אמר נתניהו כי הליכוד בהנהגתו הפכה למפלגה הגדולה ביותר "בנוקאאוט". לטענתו, "גנץ הפסיד בבחירות, שיקר לבוחריו, גנב את הבחירות ומנסה לפגוע בי. חבריי ואני ומיליוני אזרחים לא ניתן לזה לקרות".

במסגרת היוזמה, שאותה חשף הבוקר מספר 8 בכחול לבן, עופר שלח, מפלגתו מקיימת שיתוף פעולה עם העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת על מנת לקדם חוק שימנע מנאשם בעבירות שחיתות לכהן כראש ממשלה. תוצאות האמת הסופיות טרם פורסמו, אולם, לפי הספירה המעודכנת גוש הימין רחוק בשלושה מנדטים מ-61 המנדטים הדרושים להרכבת ממשלה, בעוד שגוש המרכז-שמאל יחד עם הרשימה המשותפת וישראל ביתנו זוכה ל-62-61 מנדטים. לא ברור האם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן רואה עצמו חלק אינטגרלי מגוש זה, אך במצב הנוכחי תתאפשר לאופוזיציה זו לקדם חקיקות ולטרפד יוזמות קואליציוניות גם מבלי שהם בשלטון. בהקשר זה, טרם נשמעה עמדתו של ליברמן באשר ליוזמת החוק, ובכחול לבן אמרו כי טרם עמו שוחחו בנושא.

גנץ ביום הבחירות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ ביום הבחירות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת גוש הימין כי המחנה כולו קיבל שני מיליון ו-216 אלף קולות. "העם הכריע בצורה הברורה ביותר. לא ניתן לשנות את התוצאה. אנחנו לא רוצים בחירות רביעיות ולא ניתן בשום אופן לשנות את התוצאה על-ידי חקיקה". יו"ר ימינה נפתלי בנט טען כי אנשי גנץ כחול מנסים "לכייס מעם ישראל את הניצחון של המחנה הלאומי", ולצורך כך הם "עובדים יחד (עם שאר סיעות גוש השמאל – א"פ) כדי להדיח את הימין". לדבריו, "אנו מתייצבים יחד כחומת מגן נגד התרגיל האפל הזה".

במהלך הישיבה ראש הממשלה אף חשף כי קיבל ערב הבחירות הצעה לנקוט בצעד "שהיה מבעיר את המזרח התיכון". נתניהו אמר כי סירב לעשות זאת, משום שהוא לא מעוניין בהבערת המזרח התיכון כדי לזכות בשלטון בישראל. "לא מוכן לעשות את זה", אמר.

ב-2008 תמך נתניהו, אז יו"ר האופוזיציה, בהצעת החוק להדחת ראש ממשלה שמואשם בפלילים. את החוק יזם ח"כ אופיר פינס מהעבודה, ובעת שהוא עלה להצבעה בקריאה טרומית במליאה, נתניהו הצביע בעדו. החוק נועד לגדוע את כהונת ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, שנחשד אז בשתי פרשיות שחיתות.

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה